Lenovo си върна третото място на глобалния РС пазар

Lenovo Group възстанови третата си позиция на световния пазар за РС, сочат данните на анализаторите от iSuppli за второто тримесечие на годината.
Китайският производител е продал 4.9 милиона PC, което е увеличение от 22.9% спрямо първото тримесечие, когато продажбите възлизаха на 3.96 милиона броя машини. Lenovo бележи най-голям ръст от всички играчи в Топ 5, вкл. HP, Dell, Acer и Toshiba.
Увеличените продажби отредиха на Lenovo 7.9% пазарен дял през второто тримесечие, в сравнение с 6.4% през първото. Компанията успя да измести тайванската Acer от третото място на глобалния РС пазар. Продажбите на Acer същевременно са намалели с 0,2% през тримесечието.
Придобиването на Gateway и Packard Bell от Acer обаче ще добави 2,5% към пазарния й дял. Ако тези сделки се бяха случили през второто тримесечие, тайванската компания щеше да запази третата позиция. Най-вероятно тя ще се върне на нея през третото тримесечие.
На върха остава Hewlett-Packard с 11.2 милиона продадени РС, което е 4.4% ръст спрямо първото тримесечие, когато компанията продаде 10.7 милиона машини. Делът на HP достигна 18.3% – от 17.2% за предходния период.
Втори е Dell с ръст от 5.6% и на дистанция от 1,7 милиона машини от HP, което му отрежда 15,5% пазарен дял. На пето място е Toshiba с 4,2% дял от РС пазара.

Коментар