Lenovo Group възстанови третата си позиция на световния пазар за РС, сочат данните на анализаторите от iSuppli за второто тримесечие на годината.
Китайският производител е продал 4.9 милиона PC, което е увеличение от 22.9% спрямо първото тримесечие, когато продажбите възлизаха на 3.96 милиона броя машини. Lenovo бележи най-голям ръст от всички играчи в Топ 5, вкл. HP, Dell, Acer и Toshiba.
Увеличените продажби отредиха на Lenovo 7.9% пазарен дял през второто тримесечие, в сравнение с 6.4% през първото. Компанията успя да измести тайванската Acer от третото място на глобалния РС пазар. Продажбите на Acer същевременно са намалели с 0,2% през тримесечието.
Придобиването на Gateway и Packard Bell от Acer обаче ще добави 2,5% към пазарния й дял. Ако тези сделки се бяха случили през второто тримесечие, тайванската компания щеше да запази третата позиция. Най-вероятно тя ще се върне на нея през третото тримесечие.
На върха остава Hewlett-Packard с 11.2 милиона продадени РС, което е 4.4% ръст спрямо първото тримесечие, когато компанията продаде 10.7 милиона машини. Делът на HP достигна 18.3% – от 17.2% за предходния период.
Втори е Dell с ръст от 5.6% и на дистанция от 1,7 милиона машини от HP, което му отрежда 15,5% пазарен дял. На пето място е Toshiba с 4,2% дял от РС пазара.