Както PC-то през 90-те години и компютърните мрежи днес, така и имплементациите на BI (Business Intelligence) решения се предвижда да станат основен бизнес инструмент през следващите 5-10 години. До този извод стига компанията за проучвания и анализи на пазара IDC.
Разходите за BI в световен мащаб ще се увеличат с близо 10% през следващите няколко години, стана ясно на проведената в София конференция Business Intelligence Roadshow 2007, организирана от IDC.
Скорошно проучване сред потребителите в Северна Америка открива, че над 84% от тях вече използват някакъв тип BI приложение. Близо три четвърти сочат BI за изключително важно или с висок приоритет приложение за следващите 3-5 години.
По данни на IDC, ръстът на глобалния BI пазар на инструменти и приложения е 11% през 2006 спрямо 2005 година – от $16.6 милиарда на $18.4 милиарда. Само пазарът за инструменти* е бил $11.5 милиарда в световен мащаб през 2005, а през 2006 е нараснал до $12.8 милиарда. Пазарът на приложения** преди две години е бил $5.1 милиарда, а през 2006 вече достига $5.6 милиарда.
Що се отнася до Централна и Източна Европа, през 2005-та BI пазарът е възлизал на $149.7 милиона, а за миналата година е бил $196.7 милиона, което е увеличение с 31.4%, по данни на IDC. Пазарът на инструменти в региона скача от $115.3 милиона през 2005 на $144.8 милиона през 2006. При пазара на приложения се наблюдава увеличение от $34.4 милиона на $51.9 милиона.
Възможностите на BI са огромни – от увеличаване на ефективността до стимулиране на продажбите, карайки клиентите да се усмихват всеки път, когато сключват сделка. Целите и начините, по които може да се използва BI, на този етап са ограничени по-скоро от въображението, отколкото от технологиите, посочиха експертите.
* BI инструменти: Business Intelligence Tools, Query, Reporting and Analysis Tools, Advanced Analytics Tools и Data Warehousing Platform Tools.
** BI приложения: Financial Performance and Strategy Management Applications, Workforce Analytic Applications, Supply Chain Analytic Applications, Services Operations Analytic Applications и CRM Analytic Applications.