Пет български компании са подали оферти за участие в обществена поръчка на МДААР за доставка на ИТ за управление на опашките. Изпълнителят на проекта ще бъде един измежду ДЗЗД „Кю Електроник”, „Скантек” ЕООД, „ИТА Инженеринг” ООД, „Редматик” ЕООД, „Моникомп България” ЕООД, стана ясно при отваряне на документите по търга.
Внедряването на системите ще се реализира на два етапа, като през първия ще бъдат изградени системи в 7 офиса на КАТ, 20 офиса на НАП и 12 офиса на дирекция „Документи за самоличност" към Министерството на вътрешните работи. Срокът за изграждане и доставка е до шест месеца от датата на подписване на договора.
Системите за обслужване на чакащи клиенти трябва да могат да се адаптират по места и да позволяват управление според принципа на обслужване „на едно гише", както и според специализираното разпределение на работните места. Те трябва да съдържат клиентски терминал, оборудван с уред за издаване на билети, екрани на всяко гише и комбиниран екран, разположен на мястото за изчакване.
Автоматизираните системи трябва да осигуряват възможност и за отдалечено подаване на заявки (резервиране) чрез интернет и SMS, както и обратно уведомление на клиентите по същите канали.
При класирането на кандидатите 50% тежест има техническата оценка и 50% ценовото предложение. Задълженията на изпълнителя са да инсталира и въведе в експлоатация системите, да обучи служителите и да осигури гаранционна поддръжка.