Nokia продава колкото трите й основни конкурента заедно

112 милиона мобилни телефона продаде Nokia за третото тримесечие на годината. Това е почти колкото продажбите на трите й най-близки конкурента, взети заедно, и отрежда на финландския гигант 38,9% пазарен дял, по данни на Ройтерс.  
Основен принос за ръста през тримесечието имат новите по-евтини хендсети, които се радват на засилено търсене от потребителите. Акциите на Nokia са се повишили рязко, надвишавайки прогнозите на анализаторите.
Печалбата на акция се е увеличила до $0.57 (0.40 евро) от $0.30 за същия период на миналата година. Анализаторите прогнозираха печалба на акция в диапазона от $0.38 до $0.54.
Въпреки падащите цени на телефоните, обемът на продажбите на Nokia е нараснал достатъчно много, за да се увеличи и процентът на печалбата.
Средната цена на мобилен телефон падна през третото тримесечие до $116.30 – от $127.65 през второто и под прогнозата на анализаторите от $126.23. В същото време печалбата от ключовите модели на Nokia се е увеличила до 22.6%, докато анализаторите предвиждаха 20.4%.
Nokia е категоричен лидер на развиващи се пазари като Китай и Индия. Като цяло, компанията бележи 28% ръст в приходите за тримесечието, които възлизат на $18.39 милиарда, при прогнозирани $18.72 милиарда.

Коментар