MySpace и Google обявиха в прес съобщение, че притежаваната от News Corp. социална мрежа ще се присъедини към новата инициатива OpenSocial на най-голямата търсачка в интернет.
Първоначално MySpace не беше обявена за част от OpenSocial, което накара много анализатори да си помислят, че социалната мрежа не участва в този проект, въпреки че вече е сключила договор за търсене и реклама с Google.
Когато по-малкият конкурент Facebook започна да увеличава стремително своята аудитория и да се радва на доста добро име, след като през май пусна платформа за развитие, MySpace изглеждаше някак в стрес. Мрежата започна да фокусира вниманието си в инициативи като игри и оригинални видео програми, което повече приляга на един медиен сайт, отколкото на социална мрежа.
През миналия месец обаче от MySpace съобщиха, че в момента работят над своя собствена стратегия за платформа за развитие.
Съвместното прес съобщение с Google също така предоставя и пълен списък на партньорите в проекта OpenSocial: Engage.com, Friendster, Hi5, Hyves, Imeem, LinkedIn, Ning, Oracle, Orkut, Plaxo, Salesforce.com, Six Apart, Tianji, Viadeo, и Xing.
Очаква се MySpace да има доминираща роля в OpenSocial, което се дължи на големия ръст и на богатия опит на социалната мрежа.