На въпроса „Коя ИТ марка се ползва с вашето най-голямо доверие”, ИТ компании от 23 града в България с общи продажби за над 75 млн. евро и 1180 души персонал класират в първата петица ASUSTek, HP, IBM, Intel и Toshiba. От агенцията CBN Pannoff, Stoytcheff and Co., провела проучването, обаче не разкриват кой бранд кое място заема, а посочените имена са подредени по азбучен ред.
В отговорите от тазгодишната анкета са посочени общо 54 марки срещу 50 през миналата, а първите пет събират сумарно 46,1% от вота на ИТ компаниите, уточнява CBN.
В цялото проучване, обхващащо 27 основни ИТ продукти – от преносими компютри и монитори до принтери и мултимедийни прожектори, в категориите най-продавани, най-предпочитани и пазарен хит общо са номинирани 248 марки, някои от които за първи път се лансират и са собственост на български ИТ компании.
В 6 продуктови линии в категорията най-продавана марка има смяна на лидерите спрямо миналата година – преносими компютри, оптични медии, дънни платки, видео ускорители, мрежов хардуер и СКС.
Общо 93 нови марки са навлезли на ИТ пазара през 2007 година – най-многобройно нашествие се забелязва при кутиите, мрежовия хардуер и плейърите, а 41 са го напуснали – най-много в оптическите устройства, цифровите камери и мултимедийните прожектори.
“Като извод можем да посочим, че ИТ пазарът в България през 2007 се очертава като изключително динамичен и остро конкурентен, което със сигурност ще доведе до навлизане на нови марки, до разместване на пазарни позиции и продажби на вече утвърдени брандове, особено там, където маркетингът не е на нивото на утвърдените западни пазарни стандарти”, коментираха от CBN Pannoff, Stoytcheff & Co.