Повечето маркови производители пуснаха или подготвят за пазара сензорни лаптопи, надявайки се да увеличат продажбите си. DigiTimes Research обаче прогнозира, че делът на тъчскрийн моделите ще нарасне от 8,2% през 2013 до 16,5% през 2014, което е под очакванията на производителите.
Като цяло, световният пазар на ноутбуци ще падне с 13% през настоящата година и с още 6,6% през 2014 г. до 159 млн. броя, на фона на нарастваща популярност на таблетите.
В прогнозата са включени и хромбуците – това са мобилни компютри под управление на операционна система Chrome OS от Google. DigiTimes Research очаква продажбите на хромбуци да формират 5% от пазара на всички лаптопи през 2015 г. Движещ фактор за ръст при тези устройства е желанието на част от потребителите да сменят традиционната среда Windows с нещо друго.
Що се отнася до марковите производители, очакванията за 2014 г. са подобни на тези за настоящата година, без особени размествания в Топ 10. HP, Toshiba и Samsung ще следват консервативни стратегии на пазара за ноутбуци, а Apple ще загуби дял. Acer и Asus ще отбележат спад в продажбите през 2013 г. и трудно ще постигнат ръст през следващата година.
Производителите ще се ориентират също към предлагане на модели от типа 2-в-1, които съчетават функции на лаптоп и таблет. Делът на тези устройства обаче ще достигне само 2% от общите продажби на ноутбуци през 2014 година, прогнозира DigiTimes Research.