Microsoft настъпва в мобилната реклама

  
Microsoft, най-големият играч на софтуерния пазар, започна да поставя реклами в своята американска версия на MSN Mobile – уеб портал за браузъри на клетъчни телефони, които свързват потребителите с Hotmail, за мигновени съобщения, търсене, новини и друго съдържание. Така базираната в Редмънт компания се намесва в бизнес, към който се стремят водещите интернет играчи – Google и Yahoo.

Софтуерният гигант вече обслужва мобилни реклами в Япония и на някои пазари в Европа. Неговият конкурент Yahoo започна да продава реклами за клетъчни телефони в САЩ в края на 2006-а, а през февруари тази година се прехвърли и отвъд Океана.

Услугата на Microsoft за реклама на мобилен телефон е съвкупност от нейните собствени усилия и тези на две други компании, които корпорацията закупи през настоящата година. Става въпрос за компанията за онлайн реклама aQuantive, погълната за $6 милиарда, и специализираната в мобилната реклама Screen Tonic, чиято стойност на придобиване не беше обявена.

Microsoft вече спечели за клиенти на новата си рекламна услуга три водещи бренда, съобщи news.yahoo.com. Paramount Pictures на Viacom, автомобилната марка Jaguar на Ford Motor и Bank of America ще бъдат сред първите, които ще рекламират своите брендове на потребителите в Съединените щати.

В зависимост от качеството и размера на екраните на клетъчните телефони, потребителите на MSN Mobile ще виждат или малки графики, или текстови реклами.

Засега софтуерният гигант не предоставя възможност на клиентите си да насочват рекламите според местоположението на потребителите или тяхното поведение при сърфиране в интернет. Но Microsoft определeно обмисля този вариант.

Най-големият софтуерен производител е разширил своя MSN Mobile и с услуги от MovieTickets.com и Thumbplay, които продават ринг тонове и друго съдържание за клетъчни телефони.

Коментар