Много компании искат да продават на пазара на малките предприятия, включително и други малки бизнеси. Маркетьорите смятат, че Web 2.0 инструментите като блогове, уикита и социални мрежови сайтове предоставят невероятна възможност за тази цел. Собствениците на малките фирми обаче разполагат с толкова малко време, че не биха се захванали с нещо, само защото се вдига шум около него.
Скорошно проучване на Bredin Business Information показва, че когато става дума за получаване на
информация за управлението на бизнеса,
малките фирми са против Web 2.0. Много рядко те биха инвестирали в нещо, ако предварително не са сигурни, че ще спечелят.
Участвалите в изследването малки и средни предприятия (МСП) са дали оценка на различните Web 2.0 инструменти в опит да предвидят тяхната полезност за управление на бизнес информацията през следващите пет години. Само 14% от запитаните вярват, че блоговете ще са изключително важни за бизнесите. Уикитата получават 21%, а социалните мрежи и сайтовете за споделяне на съдържание, като YouTube, са получили съответно по 22% и 31%.
Илюстрирайки, че все още малките фирми разчитат на старата школа,
традиционните методи за набавяне на информация
са получили доста по-добри оценки. Цели 49% от запитаните казват, че имейл бюлетините ще продължат да бъдат много важни през следващите пет години, а интерактивните инструменти, като тестове и калкулатори, са събрали подкрепа от 46%.
Проучването показва, че докато Web 2.0 се развива с главозамайващи темпове, то повечето малки фирми не разбират как тези технологии могат да им помогнат да намерят търсената от тях информация.
Една част от изследването се е отнасяла до това как се е променило
отношението на бизнесите към онлайн инструментите
през последните няколко години. Около 41% са изказали положително мнение за интерактивните инструменти и имейл бюлетините, докато форумите получили подкрепа само от 30%.
Другите Web 2.0 инструменти са получили много по-малко ентусиазирани отговори. Позитивно настроените към социалните мрежи са били 19%, докато негативно настроените са 21%. Блоговете са получили по-позитивна оценка от 18% от запитаните и по-негативна от 16%, следвани от уикитата, които са променили в положителна насока отношението към себе си на 17% и в негативна на 14%.
Проучването показва и какъв тип информация търсят МСП и къде отиват, за да я намерят.
Търсенето на счетоводна и финансова информация
оглавява списъка с 63%. На второ място идва търсенето на технология и софтуер с 50%, следвано от индустриалните трендове с 40%.
Близо една трета от запитаните, или около 31%, търсят нужната информация в уеб сайта на своя вендор. На второ място се намират сайтовете на търговските асоциации с 20%, следвани от правителствените сайтове и тези на нестопанските организации с 18%, ВУЗ-овете с 15% и медиите с 13%.
Почти половината от запитаните, или 48%, казват, че първото място, откъдето започват да търсят бизнес помощ, е в търсачка, след което с 33% са сайтовете, за които се знае, че са добри източници, и 19% отиват незабавно в сайта на своя настоящ вендор.