Apple подготвя азиатския пазар за iPhone

Apple преговаря с най-големия мобилен оператор в Япония за пускане на iPhone в страната. Като основен проблем в разговорите се очертава процентът от приходите от абонаменти, който американската компания иска да взима, според публикация в Уол Стрийт Джърнъл.
Говорител на NTT DoCoMo съобщава, че наскоро се е състояла среща между президента на японския оператор Масао Накамура и изпълнителния директор на Apple Стив Джобс, но засега не са оповестени резултатите от преговорите. Според американската медия основната тема на срещата е била пускането на iPhone в Япония.
Преди време Apple обяви, че предвижда да представи своя хендсет в Азия през 2008 година, без да съобщава повече детайли.
Според данни от септември, NTT DoCoMo има около 53 милиона абонати и притежава дял от над 50% от мобилния телефонен пазар в страната. През последните месеци обаче компанията се стреми по всякакъв начин да привлече нови потребители, поради агресивната конкуренция от страна на KDDI и Softbank, които намалиха рязко своите цени и пуснаха промоционални продажби.
Все още Apple преговаря с най-големия японски мобилен оператор по различните страни от сделката, като единствена пречка до момента се оказва искането на американската компания да получава същия процент от приходите от абонати на NTT DoCoMo, който получава и от другите доставчици на мобилни услуги.
Според статията в американското издание, Apple преговаря и със Softbank, в случай, че преговорите между нея и NTT DoCoMo се провалят.
Ако Apple успее да пусне своето устройство на пазара на втората най-голяма икономика в света, това би било невероятен успех за компанията, която се надява да продаде около 10 милиона бройки iPhone до края на 2008 година.
Откакто Apple пусна своя хендсет в продажба на 29 юни в САЩ, компанията е продала 1.4 милиона бройки от него. След Щатите последва пускане на устройството и в Европа, където породи правни битки в Германия. Причината бе, че американската компания избра за свой изключителен представител в страната T-Mobile, което накара Vodafone да предприеме съдебна битка.
Въпреки тези легални проблеми, Apple не промени своята стратегия да избира само по един изключителен мобилен оператор за всеки регион – AT&T за САЩ, O2 за Великобритания, T-Mobile за Германия и Orange за Франция.
През миналия месец стана ясно и, че най-големият мобилен оператор в Китай – China Mobile, който има близо 350 милиона абонати по данни от септември, в момента преговаря с Apple за пускане на iPhone на пазара в най-многолюдната страна в света.

Коментар