По-големият диагонал на екрана, а не качеството, е основната причина потребителите да купуват HD телевизори. До този извод стига проучване на компанията Screen Digest.
Високата резолюция не вълнува обикновения потребител и не се явява определяща при избора на телевизор, е изненадващият резултат от изследването.
Повечето от големите телевизори, с диагонал от 37 до 46 инча, поддържат най-ниската HD резолюция – 720р. Но за потребителите тя е по-скоро подарък, отколкото основен параметър при покупката на телевизор.
До подобни заключения стига и проучване на компаниите Gfk и Sharp сред потребителите в САЩ и Европа, където се продават най-много HD телевизори. Преходът към цифров сигнал и по-малките габарити на плоските панели стимулират продажбите на HD телевизори. Повечето потребители обаче не виждат особени предимства в телевизията и видеото с висока резолюция, твърди проучването.
Най-висок ръст на пазара бележат телевизорите с 46-инчов диагонал на екрана. Техните продажби през 2007 година са се увеличи с 272% при среден ръст на пазара на плоскопанелни телевизори 182%. Данните са от края на октомври.