Корейският гигант Samsung не жали средства, за да повиши познаваемостта на марката си на световния пазар, сочи проучване на Ройтерс.
През 2013 година компанията е похарчила за реклама и маркетинг около 14 милиарда долара – тази сума превъзхожда брутния вътрешен продукт на Исландия.
Разходите на Samsung за реклама и маркетинг не са малки и на фона на пазарната капитализация на компанията, която възлиза на 227 милиарда долара. Известно е, че Samsung прави около една четвърт от БВП на Южна Корея.
Бюджетът на Samsung за маркетинг и реклама възлиза на 5,4% от приходите на компанията. За сравнение, този показател при конкурента Apple е значително по-малък – само 0,6% а при автомобилния гигант General Motors е около 3,5%.
Според корейския мениджър на агенция Interbrand, която съставя рейтинги на най-скъпите марки, брандът Samsung няма отличителни особености, които да се набиват веднага на очи, и ето защо инвестициите в маркетинг са най-добрата стратегия.