Samsung харчи за маркетинг повече от БВП на Исландия

Корейският гигант Samsung не жали средства, за да повиши познаваемостта на марката си на световния пазар, сочи проучване на Ройтерс.

През 2013 година компанията е похарчила за реклама и маркетинг около 14 милиарда долара – тази сума превъзхожда брутния вътрешен продукт на Исландия.

Разходите на Samsung за реклама и маркетинг не са малки и на фона на пазарната капитализация на компанията, която възлиза на 227 милиарда долара. Известно е, че Samsung прави около една четвърт от БВП на Южна Корея.

Бюджетът на Samsung за маркетинг и реклама възлиза на 5,4% от приходите на компанията. За сравнение, този показател при конкурента Apple е значително по-малък – само 0,6% а при автомобилния гигант General Motors е около 3,5%.

Според корейския мениджър на агенция Interbrand, която съставя рейтинги на най-скъпите марки, брандът Samsung няма отличителни особености, които да се набиват веднага на очи, и ето защо инвестициите в маркетинг са най-добрата стратегия.

Коментар