Американците се “скъсаха” да пазаруват онлайн по Коледа

Близо $28 милиарда похарчиха американците в онлайн покупки в последните два месеца на годината. Периодът ноември-декември е бил с 19% по-силен за онлайн продажбите, в сравнение с миналата година, сочи доклад на компанията comScore.
В деня след Коледа онлайн са похарчени 545 милиона долара, което е два пъти повече спрямо същия ден на 2006 година, посочват анализаторите. Американците са се възползвали от промоциите и ценовите отстъпки, предлагани от онлайн търговците в края на годината.
В периода от 32 дни между Деня на благодарността и Коледа онлайн продажбите са били с 21% по-високи, в сравнение със същия период на миналата година, който беше и с един ден по-кратък, отчита comScore.
Топлото време в началото на ноември обаче е задържало ръста на он-лайн харчовете до 19%, в сравнение с 26% през 2006 година, посочват анализаторите. Явно част от американците са предпочели при слънце да ходят до магазините, вместо да пазаруват през интернет.
Като цяло, ръстът от 21% в периода между Деня на благодарността и Коледа е окуражителен за американската икономика, на фона на негативни фактори като поскъпването на петрола и нервността на борсовите пазари, заключава докладът.

Коментар