Водещите азиатски производители виждат сериозен потенциал за растеж на PC пазара в САЩ, който в момента се развива по-бавно, в сравнение с други региони по света.
Планирайки да предлагат джобни компютри, лаптопи с всички екстри или стилни машини от висок клас, тези компании ще се опитат да конкурират американските гиганти Hewlett-Packard, Dell и Apple.
Ако искаш да спечелиш,
трябва да присъстваш на американския пазар, а най-добрият начин да стъпиш на него е да притежаваш един различен и уникален продукт, посочват от IDC в CNET. Тайванските компютърни производители Asustek и Acer се стремят по агресивен начин да привлекат вниманието на американските потребители, използвайки за целта ритейлъри като Best Buy и онлайн магазини. Тези опити са плод на забавянето на растежа на американския PC пазар, в сравнение със световния.
Продажбите на PC-та се увеличиха
с 5.2% в САЩ през третото тримесечие, докато глобалните продажби са се увеличили с 15.5%, като най-голям растеж се наблюдава в Азиатско-Тихоокеанския регион.
Китайският компютърен производител Lenovo ще съобщи своето влизане на американския потребителски PC пазар през следващата седмица на изложението Consumer Electronics Show(CES), най-голямото индустриално търговско шоу в САЩ. В момента Lenovo продава ThinkPad на IBM на бизнес клиенти в Щатите, но все още не е пуснала на пазара продукти за крайните потребители.
В същото време японската компания Toshiba, която от дълго време е сред лаптоп лидерите в Щатите, продължава да отчита солиден растеж от близо 17%, по данни на IDC за третото тримесечие. Засега Toshiba е на четвърто място в САЩ след Dell, HP и Apple. Компанията смята да обнови своята линия от висококласни мултимедийни, таблетни и ултратънки лаптопи, като обявлението им ще бъде направено по време на CES. Acer и Asustek също планират да представят нови продукти на това събитие.
Lenovo, Acer и Asustek се насочват към американския потребителски сегмент, поради
нарастващата популярност на лаптопите
Те ще се сблъскват със силна конкуренция в лицето на HP, Dell и Apple, които рекламират иновативни лаптопи с вградена видео камера, по-дълготрайни батерии и олекотени материали. От друга страна, азиатските фирми произвеждат по-голямата част от лаптопите по света, така че влизането им на пазара в САЩ е логичен и финансово ефективен ход от тяхна страна, смятат от IDC.
По данни на анализаторите, продажбите на десктоп системи в Щатите са паднали с 3% през 2007 година, докато тези на лаптопи са се увеличили с 21%.