Разходите на големите ИТ компании за гаранционно обслужване варират в широки граници като процент от приходите от продажба на продукти, показват последни данни на warrantyweek.com.
Софтуерният гигант Microsoft, например, е похарчил за обслужване $291 през първите девет месеца на 2007 година, което е 4,5% от приходите от продажби. За сравнение, през 2006 година стойността на тези разходи на компанията е била $32 милиона.
Изследването обхваща 100-те най-големи американски компании по показателя разходи за гаранционно обслужване. Данните сравняват разходите от първите девет месеца на 2006 година с тези от първите девет месеца на 2007.
Hewlett-Packard е похарчила $1.833 милиарда за гаранционно обслужване, което се равнява на 3% от приходите от продажби на продукти. През 2006 тази сума е била $1.771 милиарда.
Dell пък е изразходвал $927 милиона, което е 2.5% от приходите от продажби през първите три тримесечия на 2007, и намаление от $25 милиона в сравнение със същия период на 2006.
IBM е похарчила $478 милиона за гаранционно обслужване или 1.7% от приходите от продажби, отбелязвайки намаление – от $571 милиона през 2006.
Лидерът на пазара за твърди дискове Seagate е направил гаранционни разходи в размер от $225 милиона или 2.2% от приходите от продажби. През 2006 компанията е похарчила $187 милиона. Конкурентът Western Digital пък отчита 4,6% спад в гаранционните разходи, които представляват 0,9% от приходите от продажби.
Apple и Sun Microsystems са похарчили по $227 милиона през деветте месеца на 2007. “Ябълката” обаче се намира в по-добра позиция, тъй като тази сума представлява едва 1.4% от приходите от продажби на компанията, докато при Sun този процент е 3.8%. През 2006 Apple е похарчила $190 милиона, а Sun – $266 милиона.
Cisco Systems увеличава разходите си от $289 милиона на $378 милиона, което е 1,6% от приходите от продажби. Някои компании, сред които Motorola, все още не са предоставили своите данни за 2007 година.