Oracle остава начело на пазара за бизнес анализ в Западна Европа

Oracle запазва позицията си на лидер в сферата на платформите за бизнес анализ в Западна Европа, оценявана на 5.2 млрд. евро, според доклад на IDC.
Пазарният дял на софтуерната компания е 13,4% в сегмента, на базата на приходите, които възлизат на 700 млн. евро за календарната 2006 г. Приходите на Oracle от софтуер са нараснали с 11.2% – по-бързо от цялостния растеж в тази категория, който е 8.3%.
Придобиването на Hyperion, което Oracle извърши през март 2007 г., е отразено от IDC като пример за ангажираността на компанията към сферата на бизнес анализа. Тази сделка изведе Oracle на челна позиция в приложенията за корпоративна ефективност и стратегически мениджмънт – сегмент, който се очаква да отбележи растеж от 8,5 % на годишна база през следващите пет години.
Сегментът на платформите за бизнес анализ се разделя от IDC в две категории: инструменти и приложения за управление на корпоративна ефективност (Performance Management) и платформи за съхранение на данни (Data Warehouse). Водещите доставчици на такива продукти в Западна Европа са били оценени по 12 критерия.

Коментар