Пазарът на интернет реклама у нас достигна 12 млн. лева

Пазарът на интернет реклама в България през 2007 година достигна 12 милиона лева нето, стана ясно днес от пресконференция на Инвестор.БГ. Това е ръст от 60% спрямо 7,5-те милиона лева през 2006 г.
В същото време обаче интернет е успял да привлече само 3-4% от общия обем на рекламата в България. В развитите държави интернет вече държи средно 10% от рекламните приходи, като в някои страни достига 15-20%, заяви Любомир Леков, изпълнителен директор на Инвестор.БГ.
Между 10 и 20 български интернет компании вече достигат приходи от над 100 000 лева годишно, като делът на най-големите играчи намалява, твърдят от Инвестор.БГ. Докато преди две години трите водещи интернет компании у нас държаха 80% дял от пазара, сега той е намалял до 50-60%.
Приходите на Инвестор.БГ за 2007 година възлизат на 1,5 милиона лева, което й отрежда 12,5% дял от онлайн рекламния пазар. През миналата година Инвестор.БГ е постигнала ръст от 130%.
Плановете на компанията предвиждат увеличаване на пазарния й дял на 15% през настоящата година, което при 50% ръст на пазара означава приходи от 2,5 млн. лева, при 18 милиона за целия пазар. Компанията преследва 20% дял през 2010 г. с нейните 16 сайта към момента, насочени към различни сектори, вкл. новини, спорт, музика, автомобили и др.

Коментар