Google изригна срещу офертата на Microsoft към Yahoo

Google предприе агресивни действия срещу Microsoft, след като софтуерният гигант предложи $44.6 милиарда за закупуване на Yahoo. Най-голямата търсачка се обяви публично срещу сделката, твърдейки, че предложението на Microsoft е злонамерено и заплашва да навреди на конкуренцията на пазара, поради което то трябва да бъде разследвано много внимателно от антитръстовите органи от цял свят.
Самата Google смята действията на Microsoft за директна атака, с която компанията от Редмънт е отишла твърде далеч в опитите си да се противопостави на доминантната роля на най-голямата търсачка в интернет. Ето защо шефът на Google Ерик Шмид се е обадил на шефа на Yahoo Джери Янг, предлагайки помощ на компанията, за да парира офертата на Microsoft. Много вероятно е помощта на Google да се изразява във формирането на партньорство с Yahoo.
Лобистите на най-голямата търсачка във Вашингтон също са започнали да разглеждат начини за повдигане на дело срещу евентуалната сделка, съобщи CNET. Google може да спечели, удължавайки разследването на сделката, докато не бъде избран нов президент на САЩ.
В допълнение към своите действия, няколко висши кадри от Google са провели неофициални разговори със свои приятели в Time Warner, която притежава AOL, за да разберат дали компанията смята да направи конкурентно предложение и как двете могат да си сътрудничат в тази насока. Както е известно, Google притежава 5% от AOL.
Въпреки усилията на Google и работата на финансовите кръгове около Yahoo, целящи да съберат средства за оферта, конкурираща тази на Microsoft, засега тези ходове не дават резултат. Така например, говорител на News Corp. каза, че компанията не е подготвена за наддаване. Други често споменавани по този повод компании, като Time Warner, AT&T и Comcast също не са започнали да работят върху съставянето на оферта. Много е вероятно те да не искат да влизат във война на наддаване за Yahoo с Microsoft, която лесно може да предложи по-висока цена от техните.
В същото време източници, близки до Yahoo, казват, че търсачката е получила много запитвания от потенциални кандидати през уикенда. Появиха се и слухове, че е възможно компанията да се раздели на части. Това може да означава, че Yahoo би продала или аутсорснала своя свързан с търсене бизнес на Google и да продаде или закрие своите операции, които произвеждат оригинално съдържание.
Източници от Yahoo твърдят, че сумата от частите, на които би могла да бъде разделена търсачката, е по-голяма, отколкото е цената на компанията като едно цяло. Така например Yahoo Finance може да бъде продаде на много висока цена на компания като News Corp., а Yahoo Sports – на ESPN, която е собственост на Walt Disney.
Шефове на конкурентни компании обаче са по-малко оптимистично настроени към тази стратегия на разделяне на компанията, смятайки, че никой не може да надмине предложената от Microsoft цена. Компанията от Редмънт се надява, че загубените от нея антитръстови дела за злоупотреба с доминантна роля на пазара за РС софтуер няма да и попречат в Интернет сделката.
Yahoo все още не е направила официално изявление за предложената оферта от петък, когато от търсачката заявиха, че разглеждат внимателно предложението на Microsoft и възможни алтернативи за поемане към печеливш курс.

Коментар