Nokia пуска сайтове за игри и споделяне на съдържание

Nokia пусна нова услуга за игри “N-Gage” и медия сайт за споделяне “Share on Ovi”. Този ход бе наложителен за мобилния гигант, тъй като из целия свят цените на хендсетите намаляват, което насочва финландският производител на клетъчни телефони към мобилните Интернет услуги с цел разширяване на бизнеса.
Nokia, която през четвъртото тримесечие на 2007 година е произвела 40% от мобилните телефони на пазара, е първият производител на хендсети, който навлиза сериозно в пространството за съдържание. Милиони потребители са свалили песни, видео клипове, програми и документи, откакто компанията пусна сайта за споделяне на файлове Mosh през миналия август, писа news.yahoo.com.
Вече на два пъти Nokia отлага пускането на нейната услуга за игри “N-Gage”, поради забавяне в тестването на софтуера. Във вторник обаче услугата вече бе достъпна из целия свят, но само за притежателите на мултимедийни телефони N81.
Мобилният пазар за игри пострада от неочакван спад в цените през миналата година. Това, според много разработчици на игри, се дължи на липсата на интерес от страна на телекомите да инвестират в пазара за игри.
Социалният мрежов сайт “Share on Ovi” позволява на хората да споделят снимки и видео на базата на технология, придобита през миналата година от американската фирма Twango.
Приходите от достъпа на клетъчни телефони до социални мрежови сайтове, като MySpace, Facebook и Bebo, се очаква да нараснат рязко през идващите години, след като така нареченото “генерирано от потребителя съдържание” започне да печели масова подкрепа. Фирмата за проучвания Informa очаква приходите от мобилни социални мрежи да достигнат най-малко $29 милиарда до 2012 година – от $1.5 милиарда през 2006.

Коментар