Няколко нови метода за вмъкване на реклама във видео клиповете в интернет разработва лабораторията adCenter на Microsoft. Една от тестваните в момента системи ще анализира съдържанието на видеклипа, с цел да добави най-подходящата реклама, съобщава Асошиейтед Прес.
Системата ще работи с високо ниво на интелигентност. Така например, ако рекламодателят иска неговото лого да се показва за няколко секунди в горния десен ъгъл на изображението, софтуерът на Microsoft ще избере фрагмент от клипа, в който активността на желаното място е минимална.
В лабораториите на Microsoft се разработва и система, която ще разпознава автоматично звуковите пътеки на видеоклиповете. С помощта на този софтуер ще може да се вмъква реклама, съответстваща на тематиката на разговора между персонажите в клипа.
В допълнение, Microsoft работи по комплексна система за прогнозиране на ефективността на рекламните кампании по определени ключови думи.
Амбициите на софтуерния гигант към рекламния пазар не спират до тук. Специалистите на компанията тестват възможността за въвеждане на интерактивни киоски за търговия в новата си разработка Surface, които ще показват рекламни обявления. За целта от Редмънт ще разчитат на технологията на придобитата през миналата година за 6 милиарда долара компания aQuantive.
Завладяване на пазара за интернет реклама, където в момента господар е Google, преследва и офертата на Microsoft към Yahoo. В края на миналата седмица шефът Стив Болмър “тропна” пред управляващия борд на интернет компанията умопомрачителната сума от 44,6 милиарда долара. Yahoo едва ли ще устои този път.