Пазарът на софтуер за управление на съдържание расте с 12% годишно

Обемът на наличната и постъпваща информация в днешните компании е голям и все повече усложнява времето за реакция, интегрирането на процеси и приложения, както и контролирането на разходите. Решения в тази област представи корпорацията Oracle на технологичен ден в столичния хотел Хилтън.

80% от информацията в организациите е неструктурирана и това създава предпоставки за проблеми, заяви Даниела Миланова, старши консултант “Продажби” в Oracle България. Платформата Oracle Content Management е цялостно решение за корпоративно управление на съдържанието, вкл. интегриране на информацията и публикуването й в уеб пространството. Платформата осигурява унифициран метод за управление на над 400 файлови формати, с акцент не върху разнообразието им, а върху начина на управлението им, заяви още в своята презентация Даниела Миланова.

Множество международни регулаторни изисквания за генериране и управление на информацията трябва да спазват бизнес организациите, и в частност, българските компании, след като вече страната ни е пълноправен член на ЕС, подчерта Миланова. Редица анализатори определят като успех за Oracle придобиването на компанията Stellent – в резултат на интегриране на нейните технологии в решенията на Oracle, потребителите имат възможност да дефинират и одобряват вътрешни политики, процедури и контрол върху спазването на регулаторните изисквания.

Според Бхарат Мистри от изследователската компания Bloor, клиентите на Stellent ще извлекат полза от по-големите ресурси на Oracle, които ще бъдат използвани за подобрения на продуктите, каквито Stellent не би могла да постигне самостоятелно. Потребителите ще извлекат полза от по-широкия набор функционалности в продуктите за управление на съдържанието, които сега ще бъдат предлагани от един единствен доставчик.

Анализаторите от Gartner очакват световният пазар на софтуер за корпоративно управление на съдържанието да нараства с повече от 12% на година до 2010 г. – от $2.6 милиарда през 2006 г. до над $4.2 милиарда през 2010. Световните приходи от корпоративно управление на съдържанието през 2007 г. се очаква да бъдат общо $2.9 милиарда, което прави 12.8 % ръст спрямо 2006 г.

Конкретни продукти за корпоративно управление на съдържанието представи Андреас Стелатос, главен консултант продажби в Oracle Югоизточна Европа. Oracle Enterprise Content Management е дисциплина, която гарантира добра реализация на организацията в бизнеса, подчерта Стелатос.

Според данни на Accenture от миналата година, решенията на Oracle в тази област имат висока възвръщаемост на инвестициите, която се изразява в намаляване на времето, необходимо за намиране на определено съдържание, в по-малки разходи за създаване на документи и в спестяване на време при създаване на отчети.

Коментар