Китайският компютърен гигант Lenovo отчете завидно високи резултати за първото тримесечие на финансовата 2014-2015 г., която приключи на 30 юни.
Приходите на Lenovo за периода са нараснали с 18% на годишна база, достигайки $10,4 млрд. Чистата печалба на производителя на компютри и мобилни устройства се е увеличила с една четвърт – от $174 млн. до $214 млн., а печалбата на акция възлиза на $2,06, сочи финансовият отчет за периода април-юни.
През тримесечието Lenovo е продала 14,5 млн. персонални компютъра, което е с 15% спрямо същия период на предходната година. За 21-во поред тримесечие компанията постига по-висок ръст от средния за РС индустрията.
При настолните компютри Lenovo бележи ръст от 12,1% и вече държи 17,5% от световния пазар. Продажбите на ноутбуци с китайската марка са се увеличили със 17%, което отрежда на Lenovo 21% дял от пазара през отчетния период.
Същевременно, Lenovo се изкачва на трето място в сегмента на таблетите. За три месеца компанията е продала 2,3 млн. устройства, бележейки ръст от 67% на годишна база.
За първи път търсенето на смартфони Lenovo превишава това на персоналните й компютри. В периода април-юни компанията е продала 15,8 млн. „умни” устройства, което е ръст от 39% спрямо същия период на миналата година и отрежда на Lenovo първо място на китайския пазар.