Lenovo завърши покупката на Motorola Mobility

Поглъщането на Motorola Mobility струва на Lenovo 2,91 милиарда долара

Поглъщането на Motorola Mobility струва на Lenovo 2,91 милиарда долара

Lenovo Group финализира сделката по придобиване на американския производител на смартфони и таблети Motorola Mobility от Google. Поглъщането превръща китайската компания в третия по големина играч на пазара за смартфони – позиция, която бе отредена преди това на Xiaomi.

Сделката за Motorola Mobility струва на Lenovo 2,91 милиарда долара, от които Google ще получи $660 млн. в кеш и 750 млн. в акции. Останалите $1,5 млрд. ще бъдат изплатени в рамките на три години. Към момента Google притежава над 519 млн. акции на Lenovo, или 4,7% дял в компанията.

Lenovo придобива бранда Motorola и целия асортимент от смартфони на американския производител, вкл. планираните за пускане на пазара устройства. Motorola Mobility става дъщерна компания на Lenovo с централен офис в Чикаго. Около 3500 служители на Motorola, вкл. 2800 в САЩ, преминават в редиците на Lenovo.

Президентът и главен оперативен директор на Motorola Mobility Рик Остерлох ще продължи да ръководи компанията, а за председател на борда на директорите е назначен Лиу Юн – президент на подразделението Lenovo Mobile Business Group.

Очаква се в резултат на поглъщането Lenovo да отчете продажби на смартфони и таблети в размер на над 100 милиона броя тази година. Ще се разчита на силните позиции на Lenovo в Китай и съответно на Motorola в развитите пазари, както и на нарастващия интерес към продуктите на Lenovo в развиващите се страни.

По данни на Canalys, през второто тримесечие Lenovo и Motorola са продали заедно 24,1 милиона броя смартфони, което отрежда на обединението трето място на световния пазар с дял от 8%.

Коментар