Lenovo Group финализира сделката по придобиване на американския производител на смартфони и таблети Motorola Mobility от Google. Поглъщането превръща китайската компания в третия по големина играч на пазара за смартфони – позиция, която бе отредена преди това на Xiaomi.
Сделката за Motorola Mobility струва на Lenovo 2,91 милиарда долара, от които Google ще получи $660 млн. в кеш и 750 млн. в акции. Останалите $1,5 млрд. ще бъдат изплатени в рамките на три години. Към момента Google притежава над 519 млн. акции на Lenovo, или 4,7% дял в компанията.
Lenovo придобива бранда Motorola и целия асортимент от смартфони на американския производител, вкл. планираните за пускане на пазара устройства. Motorola Mobility става дъщерна компания на Lenovo с централен офис в Чикаго. Около 3500 служители на Motorola, вкл. 2800 в САЩ, преминават в редиците на Lenovo.
Президентът и главен оперативен директор на Motorola Mobility Рик Остерлох ще продължи да ръководи компанията, а за председател на борда на директорите е назначен Лиу Юн – президент на подразделението Lenovo Mobile Business Group.
Очаква се в резултат на поглъщането Lenovo да отчете продажби на смартфони и таблети в размер на над 100 милиона броя тази година. Ще се разчита на силните позиции на Lenovo в Китай и съответно на Motorola в развитите пазари, както и на нарастващия интерес към продуктите на Lenovo в развиващите се страни.
По данни на Canalys, през второто тримесечие Lenovo и Motorola са продали заедно 24,1 милиона броя смартфони, което отрежда на обединението трето място на световния пазар с дял от 8%.