Бизнесът със смартфони и таблети продължава да носи сериозни загуби на Sony. Японската компания е на кръстопът в търсенето на решение за проблемите на мобилното си подразделение.
Ръководството на компанията не изключва възможността да продаде Sony Mobile или да създаде съвместно предприятие с някой от партньорите си, пише Ройтерс. Все още не е взето окончателно решение, но висшият мениджмънт на Sony е склонен да се раздели с мобилния бизнес, ако това се налага.
Sony започна през миналата година тежък процес на преструктуриране, в рамките на който продаде подразделението за компютри Vaio и отдели производството и продажбите не телевизори в нова фирма. Японската компания също така съкрати 5000 работни места.
В момента Sony разглежда възможността за продажба на ТВ бизнеса си или влизане в нови партньорства, заедно с мобилното подразделение. „Без решителни реформи като създаване на съвместни предприятия или алианси двете подразделения ще останат губещи поне три години”, смята анализаторът от Citigroup Кота Изава.
Sony очаква загуби в размер на 2,1 млрд. долара за настоящата финансова година, която завършва в края на март. Лошият финансов резултат се дължи на обезценката на мобилните активи на фона на изострена конкуренция на пазара за смартфони. Очаква се Sony да продаде 42 млн. смартфона, докато прогнозата беше за 50 млн. броя.