За отлични резултати от партньорство в областта на рекламата съобщават интернет гигантите Google и Yahoo. Двете компании са удовлетворени от експеримента с поместване на реклами от системата AdSence на Google в страниците с резултати от търсене на Yahoo, предава Ройтерс.
Yahoo, която е желана "страстно" от Microsoft, се надява чрез партньорство с Google да вдигне стойността на акциите си и така да избегне поглъщане от софтуерния гигант. Решението за сътрудничеството бе взето от борда на директорите на интернет компанията, която Microsoft поиска на всеослушание за близо 45 милиарда долара.
Според анализатори, партньорството на двете конкурентни компании на интернет пазара, към което се присъединява и AOL, ще подобри бизнеса на всяка една от тях и ще позволи на Yahoo да предотврати поглъщане от Редмънт.
Въпреки обнадеждаващите резултати, засега шефовете на Google и Yahoo се въздържат от изявления за продължаване на сътрудничеството. Причина за това вероятно е антимонополното законодателство на САЩ, което забранява съюзи на толкова големи компании, опериращи на един и същи пазарен сегмент.
Разтревожена от опитите за измъкване от сделката на своята желана придобивка, Microsoft алармира, че съюзът Google-Yahoo съсредоточава в себе си 90% от рекламния пазар в интернет. Според експерти обаче, двете компании могат да избегнат пречките на законодателството по пътя на партньорства на регионално ниво.
Наскоро от Редмънт поставиха ултиматум на Yahoo да приеме условията по сделката, като в противен случай Microsoft ще прибегне до агресивно поглъщане. Недобри резултати за тримесечието на Yahoo биха увеличи значително шансовете на Стив Болмър и компания да инициират недоволство сред акционерите и избор на нов съвет на директорите, който да приеме сделката.