Lenovo отново превиши очакванията

"Резултатите показват, че имаме правилната стратегия, придобили сме правилните компании. Убеден, че сме готови да победим", заяви Янг Юанкинг, главен изпълнителен директор на Lenovo

“Резултатите показват, че имаме правилната стратегия, придобили сме правилните компании. Убеден съм, че сме готови да победим”, заяви Янг Юанкинг, CEO на Lenovo

Китайският ИТ гигант Lenovo Group обяви финансови резултати за третото тримесечие, които надхвърлят очакванията на анализаторите. Компанията отчита силно представяне на компютърния бизнес и бързо интегриране на инвестициите в Motorola Mobility и сървърния x86 бизнес, придобит от IBM.

Тримесечните приходи на Lenovo възлизат на 14,1 милиарда долара, което е увеличение с 31% спрямо същия период на предходната годината. Печалбата преди данъци, амортизации и разходи, свързани със сливания и придобивания, е 348 милиона щ.д. или по-висока с 8% на годишна база.

Основният компютърен бизнес на Lenovo остава силен, дори и преминавайки през значителна трансформация и диверсификация с придобиването на Motorola и System х. Балансът се превръща в основно предимство на Lenovo: компютрите сега носят 65% от приходите на компанията, докато делът на мобилните устройства е 24%, а на корпоративните решения – 9%. Само преди година компютрите съставляваха 81% от бизнеса на Lenovo.

“Резултатите показват, че имаме правилната стратегия, придобили сме правилните компании и се справяме добре на глобално ниво, така че съм убеден, че сме готови да победим”, заяви Янг Юанкинг, председател и главен изпълнителен директор на Lenovo.

Брутната печалба на компанията за третото фискално тримесечие се увеличава с 54% спрямо същия период на миналата година до 2,1 милиарда щ.д. и с брутен марж от 14,9%. Оперативната печалба за тримесечието намалява с 3 на сто спрямо същия период на миналата година до 325 милиона щ.д. Доходът на акция за третото фискално тримесечие е 2,32 американски цента или 17,99 хонконгски цента. Нетните парични резерви към 31 декември 2014 г. са в размер на 1,3 милиарда щ.д.

В рамките на подразделението за компютри, което включва компютри и Windows таблети, продажбите на Lenovo са 9,20 милиарда щ.д. с рекорден приход преди данъци от 494 милиона щ.д. През третото тримесечие Lenovo е продала 16 милиона компютъра, което е с 4,9% повече спрямо същия период на предходната годината, и постига общ пазарен дял от 20%.

В бизнеса с мобилни устройства, включващ продуктите на Motorola, мобилните устройства с марка Lenovo, както и таблети и телевизори с Android, продажбите на Lenovo възлизат на 3,4 милиарда щ.д., генерирайки загуба от 89 милиона щ.д. Motorola е продала над 10 милиона устройства, което е ръст с 118% спрямо същия период на миналата година, добавяйки 1,9 милиарда щ. д. към приходите на бизнеса с мобилни устройства. С предстоящото навлизане в Китай подразделението Motorola ще излезе на печалба през следващите 4 до 6 тримесечия.

Сумирането на доставките на устройствата на Motorola и Lenovo превърна компанията в третия по големина производител на смартфони и сериозен съперник на Samsung и Apple. Общият пазарен дял на Motorola и Lenovo е 6,6%, което е увеличение със 78% на годишна база. Делът на глобалния пазар на таблети е 4,8% с 3,7 милиона доставки или с 9% повече спрямо 2014г. заради най-новия Yoga таблет.

За разлика от по-малките производители на мобилни устройства, разчитащи основно на забавящия се китайски пазар, Lenovo реализира около 60% от обема на мобилните си телефони извън Китай, като за последните две години компанията оперира в 67 страни. Тъй като тенденциите при смартфоните се движат от премиум към масови модели и от развити към развиващи се пазари, Lenovo е в най-благоприятната позиция да улови следващата вълни на растеж и да постигне заявените ангажименти за рентабилност в бизнеса на Motorola.

В корпоративния сегмент, който включва сървъри, съхранение, софтуер и услуги, предлагани под марката Lenovo ThinkServer и бранда System X, продажбите възлизат на  1,2 милиарда щ. д., като продажбите на System X са 986 милиона щ.д. В период до 1 година System X е на път да се превърне в 5-милиарден бизнес с по-високи маржове от компютърния.

Комбинираните доставки на Lenovo ThinkServer и System X сървъри донесоха на Lenovo трета позиция в света с пазарен дял от 10,4%. Въпреки силната конкуренция през годината, откакто Lenovo обяви, че планира да придобие System x, бизнесът се стабилизира с бърз успех в Китай, където компанията се превърна в номер едно и се възползва от достъп до нови възможности в 160 страни, които преди са били недостъпни за IBM или Lenovo.

Приходите и рентабилността на Lenovo в Европа, Близкия Изток и Африка през третото финансово  тримесечие продължават да нарастват, като увеличението през периода е с 1,6 милиарда щ.д. до 4 милиарда щ.д. или с 40% на годишна база. Регионът донесе рекордни приходи, които вече са 29% от общите приходи на Lenovo в световен мащаб.

По време на тримесечието Lenovo завоюва рекорден пазарен дял при компютрите от 19,6% в  Европа, Близкия изток и Африка, което е ръст с почти 4.4 пункта. Lenovo постигна позиция номер едно при компютрите в 13 страни от региона, засилвайки втората си позиция на пазара на компютри.

Коментари по темата: „Lenovo отново превиши очакванията”

добавете коментар...

  1. Anonymous

    Lenovo е марката имам таблет и смарфон със тая марка и съм много много много доволен.

Коментар