Проучване: Samsung е пред Apple по репутация в САЩ

Счита се, че Apple е най-реномираният бранд в ИТ индустрията. Едно ново проучване обаче дава предимство на Samsung, при това на американска територия. Harris Poll поставя корейската компания на 3-то място в рейтинг за репутация на компаниите, опериращи на пазара в САЩ, изготвян на базата на анкета сред потребителите.

Harris Poll класира компаниите според това доколко продуктите и услугите им съответстват на очакванията на потребителите

Harris Poll класира компаниите според това доколко продуктите и услугите им съответстват на очакванията на потребителите

Първо място държи компанията Wegmans Food Market – търговец на хранителни продукти, а след се нарежда гигантът в интернет търговията Amazon.com. Трета е Samsung, следвана от Costco, Johnson & Johnson, Kraft, L.L. Bean и Publix Supermarkets.

Едва на девета позиция американските потребители класират Apple – най-скъпата публична компания в историята на САЩ, чиято пазарна капитализация превиши наскоро 700 млрд. долара. За сравнение, през миналата година Apple заемаше трето място в същия рейтинг. В топ 10 на рейтинга тази година намира място и Google.

Harris Poll изготвя класацията от 1999 г., като отчита множество фактори, които в съвкупност показват доколко продуктите и поведението на компаниите съответстват на очакванията на потребителите.

Показателят за репутация зависи от 20 оценки в 6 направления – далновидност и лидерство, финансови показатели, условия на труд, качество на продуктите и услугите, социална отговорност и дори емоционално възприятие.

Коментар