През 2014 г. на световния пазар са доставени 11,6 милиона 4К телевизора, което е с 699% повече в сравнение с предходната година, съобщи анализаторската компания Futuresource. На Китай се падат 70% от всички продажби на 4К телевизори, докато през 2013 г. Поднебесната имаше дял от 84% на този пазар.
Прогнозите сочат, че през 2018 година доставките на телевизори с 4К резолюция ще достигнат 100 милиона. Делът им в развиващите се страни ще възлезе на 20%, т.е. всеки пет телевизор ще бъде 4К.
Фактори като намаляване на цените и появата на 4К телевизори с малки екрани ще способстват ръста в продажбите. Функцията за мащабиране ще убеди потребителите в правилността на избора им.
От решаващо значение за успеха на 4К телевизорите ще бъде появата на достатъчен обем от 4К съдържание. Основна роля тук ще играят ОТТ видео услугите, тъй като до края на 2015 г. масовият потребител няма да може да възпроизвежда 4К от дискове.
Както при внедряването на HD и след това на 3D, потребителската 4К електроника изпреварва създаването на съдържание. Производителите на 4К устройства в момента развиват пазар за бъдеща аудитория.