Samsung и LG владеят близо две трети (62,4%) от пазара на телевизори в Европа. Делът на южнокорейските производители е по-голям на Стария континент, отколкото на световния пазар като цяло, съобщи The Korea Herald.
Около 39,7% от телевизорите, продадени в Европа през 2014 г., носят марката Samsung. За сравнение, LG държи 22,7% от европейския ТВ пазар.
След двете корейски компании се нарежда Sony, която има дял от 9,2% в Европа. В челната петица попадат още TPV Technology (6,6%) и Panasonic (4,9%).
Сумарният дял на Samsung и LG на световния пазар за телевизори се оценява на 45,9%. Според анализаторите, корейските компании успяват повече в Европа, благодарение на засилните продажби на телевизори от висок клас.
Samsung и LG доминират също на пазара за телевизори в Северна Америка, където имат дялове съответно 35,4% и 13,9%.