Форум на IDC ще дискутира ролята на ИТ в търговията

България, редом с Полша, Чехия, Украйна, Турция и Румъния е сред най-популярните дестинации в Европа за глобалните търговски вериги през последните години, посочиха анализаторите от IDC. Във вторник, 17 юни, компанията ще проведе в столичния хотел Шератон регионална конференция “IDC/Global Retail Insights CEE Logistics and Retail IT Solutions Roadshow 2008”, фокусирана върху технологиите като фактор за успех в сектора на търговията и върху стратегии, които определят бъдещето на бранша в региона.

Гост лектор на конференцията в Шератон ще бъде Ивано Ортис, директор проучвания за Европа, Близкия Изток и Африка на Global Retail Insights, компания на IDC, специализирана в проучвания в областта на търговията.

Експанзията на търговските вериги следва ясна логика. Вече не става дума само за отваряне на нови магазини на развиващи се пазари, които да са копие на оригиналите, а по-скоро се търсят подходи, които да диференцират играчите на съответния пазар: чрез създаване на нови търговски концепции, екологични магазини, партньорства с локални играчи, коопериране с играчи на финансовия пазар. Тенденцията е комбинирана с несекващото изкупуване на локални търговски вериги и консолидация на местните играчи, констатираха от IDC.

В силно конкурентната среда търговците не могат да разчитат на лоялността на клиентите си. Реално клиентите непрекъснато се сблъскват с проблеми в обслужването: липса на стоки, грешки в цените, в етикетите, в качество на продуктите. Поради това тяхната лоялност е поставена на изпитание и е трудно да бъде задържана, посочиха от IDC. Във Великобритания, например, търговските вериги за хранителни продукти губят до 30% от новите си клиенти след период от 3 месеца.

Развитието на сектора за търговия на дребно оказва натиск и върху производителите. Наред с предизвикателството да удържат на конкуренцията на европейските стоки, от ключово значение е начинът, по който произведеното от тях достига до пазара. Много производители развиват собствени логистични вериги, докато други възлагат тази дейност на дистрибуторски фирми.

ИТ са един от лостове, чрез които фирмите в търговията и дистрибуцията могат да реализират временно или стратегическо предимство пред конкурентите си. Подходите могат да се различават значително: от оптимизирането на управлението на веригите за доставка и управление на наличностите в склада и магазина, до нови параметри за сегментация на клиентите, прогнозиране на предлагането и търсенето, създаване на нови канали за взаимодействие с клиентите, посочиха от IDC.

Редом с представянето на тенденциите в сектора в Европа, форумът ще срещне търговци на дребно и едро с представители на ИТ фирми за специализирани продукти и услуги а този бизнес като JDA Software, S&T, SIS Technology, Wincor Nixdorf, Varna Business Services. Участие в събитието ще вземат и експерти от Българската асоциация за електронна търговия.

Коментар