Гейм индустрията ще засенчи филмите и музиката

Скорошен доклад на консултантската компания ПрайсуторхаусКупърс (PWC) година прогнозира светло бъдеще за гейм индустрията. Средният ръст от 10.3% за всяка от следващите пет години несъмнено ще вдигне нивото и на другите сектори за забавление, отбелязва Ройтерс.

Глобалните продажби в индустрията като цяло ще нараснат от $41.9 милиарда през миналата година на $68.4 милиарда през 2012. Тези предположения съвпадат с прогнозите на PWC от миналата година, в които се казва, че игрите ще надминат по темпове на ръст останалите сектори за забавление, като филми и музика.

Игралните конзоли ще продължат да водят от гледна точка на продажбите, като се очаква растеж 6.9% – от $24.9 милиарда през 2007 година до $34.7 милиарда през 2012. Единствено за САЩ в доклада се предвижда годишен ръст от 6.3%, като продажбите ще се увеличат от $8.6 милиарда на $11.7 милиарда за петте години.

Освен това и онлайн игрите ще отбележат масивен ръст. Приходите, които тези продукти генерират, ще се увеличат с над два пъти – от $6.6 милиарда през 2007 на $14.4 милиарда през 2012 г.

Въпреки коментарите на спецове от PC индустрията, които упорито защитават пазара на персонални компютри, проучването предвижда спад в сектора на PC игрите за петгодишния период. Продажбите се очаква да намалеят от $3.8 милиарда през миналата година на $3.6 милиарда през 2012.

Спадът от 1.2%, колкото и малък да изглежда, е доста лоша новина за пазара на персонални компютри. Причината е най-вероятно в малкия брой нови качествени PC игри. Всяка година се появяват по едва няколко големи заглавия, които грабват изцяло сърцата и портфейлите на PC геймърите. Въпреки това се очаква, че платформите, като Steam и GameTap, ще продължат да се радват на растеж.

Без да е изненада за никого, скорошният наплив от инвестиции в поставянето на реклами в игрите, в който особено се отличават закупуването на Massive от Microsoft и сключената сделка на Sony с IGA Worldwide, ще доведе до 16.7% годишен ръст на рекламирането във софтуера за забавление. Очаква се печалбите в този сектор да се увеличат от $1 милиард през 2007 на $2.3 милиарда през 2012 година.

Много е вероятно още повече компании да започнат да инвестират в сектора с нарастването на печалбите. И независимо дали геймърите харесват това или не, рекламите в игрите ще се увеличават за в бъдеще.

Носейки се по постоянно нарастващата вълна на успеха, често пренебрегваният пазар за мобилни игри ще отбележи най-значителен ръст в сравнение с всички останали пазари за игри. С все повечето мобилни устройства, които хостват и все по-добри игри, секторът за мобилни игри ще нарасне със зашеметяващите 19% годишно, като продажбите ще се увеличат от $5.6 милиарда през 2007 на $13.5 милиарда през 2012 година.

Очевидно е, че Канада ще спечели най-много от този подем на мобилните игри, тъй като там се пускат повече телефони Edge и 3G. Годишният ръст на този сектор в страната ще достигне 20.2%, което ще донесе печалби на местната индустрия в размер на $346 милиона през 2012.

При видео игрите не се наблюдават никакви признаци за забавяне на растежа, тъй като все повече потребители в днешно време си купуват игрални конзоли. Докладът на ПрайсуторхаусКупърс подчертава много ясно, че игрите неизбежно ще задминат по ръст почти всички останали форми за забавление, включително филмовата и музикалната индустрии. Това може да означава, че приходите от филми и музика ще продължат да падат с нарастването на приходите от игри. Всички тези форми на забавление се конкурират за едни и същи портфейли.

Ръстът на игралната индустрия се движи напред с много бързи темпове, като не е трудно да се погледне и отвъд 2012 година, за да се види, че и тогава нейното бъдеще ще бъде още по-светло с придвижването на гейминга към осмото поколение. Компаниите ще бъдат подложени на все по-голям натиск да генерират нови идеи, което пък ще доведе до много тежка конкурентна битка. Трябва да се има предвид, че последния път, когато предвижданията за сектора са били толкова розови – през 1983 година, цялата индустрия се срива.

Коментар