Учени се доближиха до разкриването на еволюцията

През годините бяха изписани множество редове с остра критика по адрес на теорията за еволюцията. Една от най-ироничните и най-често повтаряни критики се фокусира върху ключова страна на теорията, а именно нейната гъвкавост.

Многократно еволюционната теория е била нападана за това, че представя скована и незавършена картина, както и по повод на нейното преразглеждане и променяне.

Гъвкавостта е ключова силна страна за еволюционната теория. И сега биолози направиха изключително важни крачки в преразглеждане на генетичната страна на теорията, които трябва да помогнат в отговора на един от най-трудните въпроси – как предисторическите риби са еволюирали стотици милиони години, за да се превърнат в амфибии, след това във влечуги и най-накрая в бозайници. И естествено, как маймуните са еволюирали в хора.

Учени от института по биоинформатика към Европейската лаборатория по молекулярна биология (EMBL-EBI) откриха и поправиха съществени грешки в досегашните генетични сравнения между животинските видове, съобщи dailytech.com. Подобни сравнения са много често използвани и на тяхна база се правят еволюционни заключения, отнасящи се до наследствеността и общите прароднини.

Според изследователите от EMBL-EBI, тези методи са страдали от множество систематични грешки. Откритията на учените са описани подробно в последния брой на списание Science. Изследователите не само посочват в какво се състои проблемът, но и предоставят решение.

Учените са разработили инструмент за изчисления, който избягва често допусканите грешки и предлага много ясен вътрешен поглед върху това как ДНК и протеиновите последователности са еволюирали с времето. Резултатите показват, че промяната на последователностите – процес, смятан за ключов компонент на големите еволюции, всъщност е много по-мащабна, отколкото се предполагаше доскоро.

Екипът от учени в EMBL-EBI обяснява, че еволюцията може и да настъпва по-бързо, но тя все още се случва прекалено бавно за човешките стандарти. Еволюцията е толкова бавна, че е невъзможно да бъде изучавана само чрез нейното наблюдение. Ето защо изследователите разучават връзките между различните видове, курса и механизма на еволюцията, сравнявайки генетични последователности.

Еволюцията е плод на промените в ДНК структурата на живите организми. ДНК се състои от групи от четири основни елемента или “букви” (G – Guanine, C – Cytosine, A – Adenine, T – Thymine), които образуват код на последователност за специфична амино киселина. Мутацията и следователно еволюцията могат да се случат, когато ДНК се “разбърка” по време на неправилно копиране на една или няколко от буквите. В този случай съществуват три възможности: копиране на една буква на мястото на друга (замяна); изгубване на една буква (изтриване) и добавяне на една буква (вмъкване).

Учените обясняват много добре тази доста сложна грешка в своите публикации. Сравнението на множество последователности започва с тяхната подредба, разясняват те. Буквите в различните последователности, които споделят общи предшественици, съвпадат, а изтриванията и вмъкванията на букви се отбелязват като празнини.

Но тъй като тази процедура е тежка за изчисление, често многото подредби се съставят прогресивно от няколко чифта подредби. Въпреки това, възможно е да се определи дали различната дължина между две поредици се дължи на изтриване или на вмъкване в някоя от тях. За правилно подреждане на голям брой последователности способността да се прави разлика между тези две събития е от съществено значение. Ето защо методите, които не могат да установят разликата, водят до грешни заключения за еволюцията.

Учените, разработили инструмента за коригиране, твърдят, че методът открива грешките, като отчита това, което вече се знае за еволюционните взаимоотношения.

Така например, ако се сравнява човешко ДНК с това на шимпанзе, може да се окаже невъзможно да се определи дали е имало изтриване или вмъкване. В такъв случай инструментът автоматично привиква информация за съответстващи последователности в тясно свързани видове, като горила или макак. Ако те покажат същата празнина като при шимпанзето, това предполага наличието на вмъкване при човека.

В резултат на експериментите учените открили, че вмъкванията са много по-разпространени, отколкото се смяташе, докато при изтриванията е обратното.

Коментари по темата: „Учени се доближиха до разкриването на еволюцията”

1. мамуна банана

ех Гриша лицемер дребен.
    чакай си вечния живот и пребиваването си в рая и не ни занимавай с глупости.
    ако имаше бог, едва ли щеше да се обгражда с толкова лицемерни и жалки вярващи. дето само заради келепира си и надеждите си му вярват.

2. Гриша

Ако сме произлязли от маймуната защо не приличаме на нея? Някои изследвания казват че човешкото сърце е много близко до свинското, и разни вени и някои черва – не помня,и че имаме ДНК сходно на мишка но онова което зная добре е че дори да имаме някакви сходства с разните животни които по никакъв начин не приличат на нас, те не са нашата семка, понеже според семето и плода, но никой не е доказал че е възможна еволюцията – това преминаване от един вид във друг. Това са пълни глупости на хора АТЕИСТИ ИЛИ САТАНИСТИ които не вярват в ГОСПОДА ИСУС!!! … и по всякакъв начин се стремят да убият божественото в човека, понеже Бог казва: Битие 1(глава):27 и 28 стихове

27. И Бог създаде човека по Своя образ; по Божия образ го създаде; мъж и жена ги създаде.

28. И Бог ги благослови. И Бог им каза: Плодете се и се размножавайте, напълнете земята и я покорете, бъдете господари над морските риби, над въздушните птици и над всяко живо същество, което се движи по земята.

Не е ли така? Ние сме тотални господари на света, над всяка твар. Много исторически хроники доказват съществуването на Христос и че е правил големи чудеса даже е възкресявал хора, понеже е казал че Той е възкресението и живота Никога, никога не се е случвало да се случи тази фантазия в болни умове наречена еволюция а и Бог е казал че вид във вид не може да премине или един вид да стане друг или че е възможна еволюцията, понеже в начало е определил всичко във видовете му: 21 стих …според видовете им, и всяка крилата птица според вида й
    Битие 1глава 24. Бог каза: Да произведе земята одушевени животни според видовете им: добитък, влечуги и земни зверове според видовете им; и стана така.

25. Бог създаде земните зверове според видовете им, добитъка – според видовете му, и всичко, което пълзи по земята, според видовете му; и Бог видя, че това беше добро.

… животно според вида му, птица според вида й или всичко си има своя вид и на 6-тия ден Бог е направил човека според вида му – И Бог създаде човека по Своя образ; по Божия образ го създаде; мъж и жена ги създаде. Битие 1:27.

Моят баща е човек, а и имам небесен Баща, но който смята себе си за маймуна нека сложи на главата си надпис маймуна съм и който ги види ще си каже – обаче не успава да ни убеди понеже не прилича на маймуна, а на човек

Който е разумен ще разбере простите истини които съм писал тук. А и всичко доказва че някаква велика случайност ръководи всичко и всички и всички процеси и голям късмет е казват някои учени че съществуваме, но не е късмет, но Бог е този Който се грижи за падналото в грях и неверие човечество, което даже не вижда че не прилича на маймуна, а който казва че има еволюция, казва също че фантастиката е реалност!!? … вашата фантастика …- сатана ви е промил мозъците невежи, които вярвате в еволюцията!

И пак казвам, който се смята че баща му е бил животно да отива при животните, понеже тук са богоподобните с ум, разум, морал и интелект способен да върши чудесни неща, но ако вземе да мисли като животно става все едно лъв в свинска кожа. Всеки сам да се определя, но всичките тези катаклизми и даже идването на власт на ЕС са предсказани в Библията в Даниил 2 глава, в смисъл е имало маймуна бог която даже е знаела бъдещето, да да, ама не! Бог е казал какво ще стане да могат хората да Му повярват, но няма ни едно животно чийто ум да се сравни с човешкия да не говорим за пророкуване!!! Христос идва, внимавайте да не сте от Неговата страна, но ако сте от страната на Бога ще имате вечен живот и вечна радост и мир в пре великолепното, пре чудесното …. присъствие на нашия Създател, Творец и Баща. 