Steam OS е доста по-бавна от Windows 10 при игрите

Windows 10 има значително предимство в производителността при игри спрямо Steam OS 2.0 (източник: Arstechnika.com)

Windows 10 има значително предимство в производителността при игри спрямо Steam OS 2.0 (източник: Arstechnica.com)

След излизане на пазара на геймърските устройства Steam Machine стана ясно, че те имат определени недостатъци. Изследване на ArsTechnica.com установи, че проблемът идва от операционната система Steam OS.

Тестовете показват, че производителността на Steam OS 2.0 е значително по-малка от тази на Windows 10. Това се забелязва дори при собствените проекти на Valve – изследвани са 6 игри, като само Left 4 Dead 2 работи еднакво добре и на двете платформи.

При останалите игри спадът в производителността на Steam OS варира от 20% до 50%, което е твърде много за геймърска операционна система. Възможно е в бъдеще ситуацията да се подобри с пускането на нови драйвери, но и досега Valve имаше достатъчно време, за да се справи с този проблем.

Коментари по темата: „Steam OS е доста по-бавна от Windows 10 при игрите”

добавете коментар...

  1. физик

    При Medium/High/Very High разликите са малки, а на тези резолюции играят повечето хора. Така че драма няма – 50% разлика има единствено за Ultra High.

  2. Anonymous

    Определено мога да потвърдя казаното от Стойков. Портовете са тотален шит, за нищо не стават

  3. :)

    Еми нали новият XBOX работи с Windows 10.

  4. Стойков

    “Изследване на ArsTechnica.com установи, че проблемът идва от операционната система Steam OS.”

    Къде точно в статията от която сте взели информацията пише точно това, или вие го перефразирахте?

    Малко разяснение – Основният проблем идва от това как са портнати игрите, понеже всичките са правени първо за DirectX и после са портвани за OpenGL. Самия порт се прави колкото да работи и ако може някоя лека оптимизация колкото да е не е скандално бавно. Ако се гледат бенчмаркове на игри, които са изначално писани с “OpenGL in mind” тогава ситуацията е различна.

    Двете API-та са много различни и това, което може да ускори нещата в DirectX например, може да го забави в OpenGL. Сега се очаква излизането на Vulkan, което ще се конкурира с DirectX 12. Тогава ще се види същинската разлика.

    Също така не забравяйте че SteamOS не се конкурира с Windows. Steam машините са предвидени за алтернатива на Xbox, PlayStation и Wii. Може би трябва да се направят benchmark-ове с тях за да се види картинката.

  5. Сашо

    сравняваме, OS-и а какви са характеристиките на hardware-a..?

Коментар