Български отбори печелят в стартъп надпревара

Приложението MobIns на ScaleFocus поддържа бизнес модел на многостранна платформа, обслужваща няколко клиентски сегмента наведнъж

Приложението MobIns на ScaleFocus поддържа бизнес модел на многостранна платформа, обслужваща няколко клиентски сегмента наведнъж

Два български отбора – ShopUp и ScaleFocus – са сред трите победители в надпреварата HCP Startup Challenge, организирана от софтуерната компания SAP. В състезанието участваха 138 стартъпа от 100 компании в Централна и Източна Европа (Полша, Чехия, Унгария, Румъния, Сърбия и България).

Конкурсът целеше да запознае стартиращите компании с възможностите на иновативния продукт SAP HANA Cloud Platform. Участниците трябваше да изградят, разширят и интегрират мобилни приложения, които отговорят на съществуващи нужди на бизнеса, в рамките на един месец.

Победителите получават възможност да представят заедно със SAP своето решение на повече от 2000 клиенти на компанията в Централна и Източна Европа и да получат до 100 000 евро от SAP и Eleven, за да изградят и развият своето решение. Готовото приложение ще влезе в продуктовия каталог на компанията и ще се предлага като сертифицирано SAP решение.

ScaleFocus проектира мобилно приложение MobIns, което е вдъхновено от години технически и бизнес опит на екипа в застрахователната сфера. Функционалността и дизайна на MobIns поддържат бизнес модел на многостранна платформа, обслужваща няколко клиентски сегмента наведнъж.

ShopUp е маркетинг платформа за анализ на поведението и навиците на клиентите, както в магазините, така и онлайн (включително мобилни приложения). Целта е повишаване ангажираността на потребителите към даден бранд/магазин. Създатели на ShopUp са Серги Сергиев (Data Science Society) и Иван Иванов – системен архитект.

„Запитахме се дали може ли да се анализира информацията за поведението на потребителите не само в интернет, но и на място в магазина и каква е нейната добавена стойност. Профилирането на клиентите посредством тяхното физическо, онлайн и мобилно присъствие дава възможност за по-добро разбиране на потребностите им и по-ефективна комуникация с тях”, споделиха те.

В момента компанията е завършила решението за мониторинг и анализ в магазините, а следващата стъпка е реализиране на цялостна версия на продукта и пускане на пазара, като SaaS платформа.

Третият печеливш проект е на компанията Apollogic от Полша. Нейното 360 градусово приложение Customer View съчетава клиентските данни от SAP CRM и ERP системи и го обогатява със съдържание от интернет, като профили в социални медии или резултати от търсачки. Данните, получени от различни източници, след това се анализират в реално време, благодарение на вградената памет на HANA.

Коментар