Два български отбора – ShopUp и ScaleFocus – са сред трите победители в надпреварата HCP Startup Challenge, организирана от софтуерната компания SAP. В състезанието участваха 138 стартъпа от 100 компании в Централна и Източна Европа (Полша, Чехия, Унгария, Румъния, Сърбия и България).
Конкурсът целеше да запознае стартиращите компании с възможностите на иновативния продукт SAP HANA Cloud Platform. Участниците трябваше да изградят, разширят и интегрират мобилни приложения, които отговорят на съществуващи нужди на бизнеса, в рамките на един месец.
Победителите получават възможност да представят заедно със SAP своето решение на повече от 2000 клиенти на компанията в Централна и Източна Европа и да получат до 100 000 евро от SAP и Eleven, за да изградят и развият своето решение. Готовото приложение ще влезе в продуктовия каталог на компанията и ще се предлага като сертифицирано SAP решение.
ScaleFocus проектира мобилно приложение MobIns, което е вдъхновено от години технически и бизнес опит на екипа в застрахователната сфера. Функционалността и дизайна на MobIns поддържат бизнес модел на многостранна платформа, обслужваща няколко клиентски сегмента наведнъж.
ShopUp е маркетинг платформа за анализ на поведението и навиците на клиентите, както в магазините, така и онлайн (включително мобилни приложения). Целта е повишаване ангажираността на потребителите към даден бранд/магазин. Създатели на ShopUp са Серги Сергиев (Data Science Society) и Иван Иванов – системен архитект.
„Запитахме се дали може ли да се анализира информацията за поведението на потребителите не само в интернет, но и на място в магазина и каква е нейната добавена стойност. Профилирането на клиентите посредством тяхното физическо, онлайн и мобилно присъствие дава възможност за по-добро разбиране на потребностите им и по-ефективна комуникация с тях”, споделиха те.
В момента компанията е завършила решението за мониторинг и анализ в магазините, а следващата стъпка е реализиране на цялостна версия на продукта и пускане на пазара, като SaaS платформа.
Третият печеливш проект е на компанията Apollogic от Полша. Нейното 360 градусово приложение Customer View съчетава клиентските данни от SAP CRM и ERP системи и го обогатява със съдържание от интернет, като профили в социални медии или резултати от търсачки. Данните, получени от различни източници, след това се анализират в реално време, благодарение на вградената памет на HANA.