Най-популярната социална мрежа сред независимите програмисти в Индия е Orkut на Google, съобщава CNET News, като се позовава на проучване на компанията за анализи Evans Data.
Аудиторията на Orkut сред програмистите в Индия и Бразилия е два пъти по-голяма от тази на MySpace и Facebook, независимо от усилията на последната да разшири влиянието си в тези среди.
Проучването на Evans Data обхваща 300 индийски разработчика, които са активни потребители на социалните мрежи. 73% от анкетираните са членове на Orkut, 35% предпочитат Facebook, а клиенти на MySpace са 32%.
Създаденото в Orkut общество дава стратегическо предимство на Google на развиващите се пазари в Латинска Америка и Азия, отбелязва Джон Ендрюс. Google освен това е регистрирал и два допълнителни домейна за услуги в Бразилия и Индия, които увеличават популярността на Orkut в тези страни.