Американските сенатори разглеждат партньорството между Google и Yahoo на пазара за интернет реклама, за да открият дали има нарушение на антимонополното законодателство.
Заедно, двете компании ще контролират 90 процента от пазара на онлайн търсене, заяви председателят на комитета по антимонополни въпроси към Сената на САЩ Хърб Кол, цитиран от arstechniсa.com.
Представителите на Yahoo и Google, от своя страна, посочиха, че съвместният им бизнес ще се отрази благоприятно на конкуренцията и, че такива сделки не са нещо необичайно. Парите, получени от Yahoo в резултат на партньорството с Google, ще бъдат инвестирани в по-нататъшно развитие на компанията, заяви още представителят на интернет гиганта в Сената.
Независимо от сделката с Google, който е най-големият играч в интернет търсенето, Yahoo не се отказала да се бори за лидерство в сегмента. Google вижда и ще продължи да вижда конкурент в лицето на Yahoo, казват от компанията.
В дискусиите участва и Microsoft, която отстоява позицията, че одобрение на подобна сделка от антимонополните органи ще осигури на тандема контрол върху пазара. Цените на интернет рекламата ще нарастват, поради липсата на конкуренция, прогнозираха от софтуерния гигант.
Представителят на Microsoft отиде още по-далеч, като изнесе пред Сената информация от преговорите за поглъщане на Yahoo от неговата компания. Шефът на Yahoo Джери Янг е заявил, че ако сделката с Google бъде одобрена, то Microsoft няма да може да се конкурира с новата структура, обединяваща двете компании.
Миналия месец Yahoo и Google обявиха десетгодишно партньорство, съгласно което Google ще може да помества реклами на своите клиенти в страниците с резултати от търсене в Yahoo. Сделката важи за територията на САЩ и Канада.