Американските компании вдигат цените на стоки и услуги




Високотехнологичните американски компании не планират нови назначения и готвят увеличение на цените на своите продукти и услуги, твърди изследване на Националната асоциация по бизнес икономика, на което се позовава Bloomberg.

Само 9% от анкетираните фирми са заявили, че ще открият нови работни места в следващите 6 месеца. Това е най-ниският процент по този показател от пет години насам.

Стойността на продуктите и услугите е нараснала при 71% от компаниите в последните три месеца, установява проучването. В аналогично допитване през април 61% от US фирмите признаха за подобна тенденция.

С 13% повече са компаниите, които отчитат спад на приходите през последното тримесечие, което е най-лошият показател от 2001 година насам.

От началото на 2008-а заетостта в САЩ намаля с 438 хиляди работни места, а темпът на ръст на икономиката падна до 1% през първото тримесечие, докато за същия период на миналата година беше 2,2%.

Коментар