Facebook ще донесе на Microsoft повече приходи от реклама

Корпорацията Microsoft разшири партньорството си със социалната мрежа Facebook в областта на рекламата.
Ново споразумение между двете компании ще позволи на Facebook да използва средствата за търсене на Microsoft, а софтуерният гигант – да помества реклама на страниците на социалната мрежа, съобщава Ню Йорк Таймс. Финансовите параметри на сделката още не са обявени.
Към момента Facebook има около 90 милиона регистрирани потребители, което я прави втората по популярност социална мрежа в света. Партньорството й с най-голямата софтуерна компания датира от 2006 година, а миналия ноември Microsoft придоби малък пакет от акции на социалната мрежа за 240 милиона долара.
Преди два месеца излязоха информации, че Microsoft готви оферта за покупка на Facebook. Според анализаторите, социалната мрежа е възможност за Microsoft да увеличи аудиторията си в интернет търсенето, респ. приходите от реклама, след провала на преговорите за придобиване на Yahoo.
По последни данни на comScore, през юни Microsoft е имала 9,2% дял от интернет търсенията в САЩ. В същото време Google и Yahoo държат съответно 61,5% и 20,9%.
Microsoft си сътрудничи и с HP в опит да увеличи посещаемостта на своята услуга за интернет търсене. По силата на договор между двете компании, всички нови компютри на HP, продавани в САЩ и Канада, ще включват панелен инструмент, който води към търсачката Microsoft Live Search.

Коментар