Над половината позиции в Топ 5 при смартфоните вече принадлежат на китайски производители, сочи анализ на Gartner за първото тримесечие на 2016 г.
Докато през Q4 на миналата година в челната петица на доставчиците влизаха Huawei и Xiaomi, сега към тях се присъединява още един китайски бранд – Opppo. Непоклатими засега на първо и второ място са Samsung и Apple, с което азиатските брандове стават четири срещу единствен американски.
Около 31% от продажбите държат китайските производители. В периода януари-март Топ 5 доставчици са доставили на пазара общо 60 милиона устройства на крайни потребители.
Oppo бележи 2,4 ръст на продажбите за една година, достигайки 16,1 млн. устройства през първото тримесечие – това е най-високият ръст от всички играчи в Топ 5. Компанията заема четвърто място с дял от 4,6%, следвана от Xiaomi с 4,3% (15,048).
Huawei държи трета позиция с пазарен дял от 8,3% (28,861 броя), като отстъпна на Apple и Samsung, които контролират съответно 14,8% (51,629 броя) и 23,2% (81,186 броя) от продажбите на смартфони в света, според данните за първото тримесечие на Gartner.