Телевизорите с ултрависока резолюция – UHD TV, Ultra HD или 4K (3840×2160 пиксела) – изпреварват по продажби моделите Full HD, които поддържат 1920×1080 пиксела, съобщи корейската агенция Yonhap News, позовавайки се на данни от IHS.
През второто тримесечие на годината на UHD телевизорите се падат 47,3% от продажбите, докато Full HD имат дял от 38,7%. В сравнение с предходното тримесечие, UHD TV бележат 5,2% ръст – в периода януари-март 2016 г. делът на 4K телевизорите е бил 42,1% от продажбите.
За сравнение, при Full HD телевизорите се наблюдава тенденция на спад. Делът им в периода април-юни е намалял с 4,7%. През първото тримесечие тези модели имаха дял от 42,9% в продажбите.
IHS прогнозира, че през третото тримесечие на 2016 г. популярността на UHD TV ще продължи да нараства и те ще заемат 53,3% от пазара. В същото време делът на Full HD TV ще намалее до 33,6%.
интересно ми е ако се бяха задържали на цени 2-3 бона, какъв щеше да е процента на продадени телевизори 4К 🙂
Поредния трик за изсмукване на парите от джобовете на балъци
Всяка година се измисля нещо “ново” и “уникааааално” и струва амнайси хиляди като излезе и след 6 месеца става мейнстрийм.
Така че този процент продажби не е на 4К а просто на среден клас телевизори, които така или иначе вече имат МЕЙНСТРИЙМ включена екстра 4К, а по-ниската резолюция е останала в най-евтиния клас 😉
Това са маркетингови трикове за улавите потребители, разбирай чалга и ФБ. Как може фотоапарата ми самсунг (точно евтина сапунерка) закупен може би 2003г с 3MP, да прави по добри снимки от нов Сони със 20MP незнам.
Аз пък с нетърпение очаквам телевизиите и операторите които ги разпространяват да си наваксат изоставането спрямо пазара и търсенето на съдържание в UHD формат
Едва дочаках времето, когато вече мога да гледам телевизия с опрян в екрана нос, без да виждам пиксели. Следващото маркетингово изхвърляне вероятно ще изисква микроскоп, за да удовлетвори удоволствието от преживяването.