AMD отваря кода на фотореалистичен софтуер

Плъгините за Radeon ProRender са достъпни от днес за много от популярните приложения за създаване на 3D съдържание

Плъгините за Radeon ProRender са достъпни от днес за много от популярните приложения за създаване на 3D съдържание

AMD съобщи, че мощният, физически-базиран енджин за рендъринг на компанията става с отворен код. По този начин разработчиците ще получат достъп до сорс-кода на продукта.

Radeon ProRender (в предварителни ревюта – AMD FireRender) е част от инициативата GPUOpen и дава възможност на професионалистите да реализират своите идеи с помощта на високопроизводителни приложения, подкрепени от фотореалистичен рендъринг.

В допълнение, разработчиците имат достъп до Radeon Rays на GPUOpen.com – високоефективна библиотека за проследяване на пресичането на светлинните лъчи за GPU, CPU или APU за практически всяка платформа.

GPUOpen е инициатива на AMD, насочена към подпомагане на разработчиците в създаването на игри, професионален графичен софтуер и приложения за GPU изчисления с висока производителност и реалистични изживявания, чрез използване на безплатни, отворени инструменти за разработка и софтуер.

Плъгините за Radeon ProRender са достъпни от днес за много от популярните приложения за създаване на 3D съдържание, вкл. Autodesk 3ds Max, SolidWorks на Dassault Systemes и Rhino, като тези за Autodesk Maya ще бъдат готови скоро.

Radeon ProRender работи под Windows, OS X и Linux и поддържа GPU, CPU и APU на AMD, както и процесори на други производители.

Софтуерът  е изграден върху OpenCL, което му позволява да работи с всеки хардуер, поддържащ този отворен стандарт. За разлика от други подобни инструменти, Radeon ProRender може едновременно да използва и балансира изчислителните възможности на множество GPU и CPU – в една система и едновременно.

Енджинът за проследяване на светлинни лъчи на Radeon ProRender включва физически базиран материал и система от камери. Комплектът за разработчици (SDK) осигурява C++ библиотека за интегриране в приложения, където е необходимо фотореалистично рендъриране.

Radeon ProRender ще бъде достъпен в началото на септември т.г. на сайта на GPUOpen, където е налична богата библиотека от графични ресурси с отворен код.

Коментари по темата: „AMD отваря кода на фотореалистичен софтуер”

добавете коментар...

  1. Anonymous

    Чудесна новина! С нетърпение ще очаквам още новини как ще потръгнат нещата с GPUOpen на AMD.

Коментар