AMD съобщи, че мощният, физически-базиран енджин за рендъринг на компанията става с отворен код. По този начин разработчиците ще получат достъп до сорс-кода на продукта.
Radeon ProRender (в предварителни ревюта – AMD FireRender) е част от инициативата GPUOpen и дава възможност на професионалистите да реализират своите идеи с помощта на високопроизводителни приложения, подкрепени от фотореалистичен рендъринг.
В допълнение, разработчиците имат достъп до Radeon Rays на GPUOpen.com – високоефективна библиотека за проследяване на пресичането на светлинните лъчи за GPU, CPU или APU за практически всяка платформа.
GPUOpen е инициатива на AMD, насочена към подпомагане на разработчиците в създаването на игри, професионален графичен софтуер и приложения за GPU изчисления с висока производителност и реалистични изживявания, чрез използване на безплатни, отворени инструменти за разработка и софтуер.
Плъгините за Radeon ProRender са достъпни от днес за много от популярните приложения за създаване на 3D съдържание, вкл. Autodesk 3ds Max, SolidWorks на Dassault Systemes и Rhino, като тези за Autodesk Maya ще бъдат готови скоро.
Radeon ProRender работи под Windows, OS X и Linux и поддържа GPU, CPU и APU на AMD, както и процесори на други производители.
Софтуерът е изграден върху OpenCL, което му позволява да работи с всеки хардуер, поддържащ този отворен стандарт. За разлика от други подобни инструменти, Radeon ProRender може едновременно да използва и балансира изчислителните възможности на множество GPU и CPU – в една система и едновременно.
Енджинът за проследяване на светлинни лъчи на Radeon ProRender включва физически базиран материал и система от камери. Комплектът за разработчици (SDK) осигурява C++ библиотека за интегриране в приложения, където е необходимо фотореалистично рендъриране.
Radeon ProRender ще бъде достъпен в началото на септември т.г. на сайта на GPUOpen, където е налична богата библиотека от графични ресурси с отворен код.
Чудесна новина! С нетърпение ще очаквам още новини как ще потръгнат нещата с GPUOpen на AMD.