Продажбите на таблети в световен мащаб намаляха с 4,8% през второто тримесечие спрямо първото и възлизат на 33,54 млн. броя, сочи нов доклад на анализаторската компания TrendForce. На годишна база спадът достига 8,8%.
Негативната динамика се обяснява от анализаторите с липсата на интересни нови продукти, които биха стимулирали продажбите. Освен това, заради слабото търсене, дори производители като Apple и Samsung започват да отделят по-малко внимание на таблетите.
При очерталата се тенденция, за първи пазарът на таблети ще претърпи спад през третото тримесечие (юли-септември) спрямо второто, отбелязва TrendForce.
Лидер в продажбите на таблети е Appe, която е доставила в периода април-юни 10 млн. iPad устройства, или с 3% по-малко спрямо януари-март и с 9% по-малко на годишна база (спрямо второто тримесечие на 2015).
Според анализа на TrendForce, високата цена на iPad Pro и липсата на промени в дизайна работят срещу Apple. Като цяло, серията Pro не помогна на компанията да увеличи продажбите на iPad, както се очакваше. Нещо повече, прогнозата за третото тримесечие сочи нов спад от 8% в доставките на iPad.
Вторият основен доставчик на таблети, Samsung, е продал 6 млн. устройства през тримесечието. Спадът при корейската компания е 7,3% спрямо предходното тримесечие и 23,9% на годишна база.
TrendForce коментира, че през настоящата година Samsung е планирала малко на брой нови модели, а предлаганите AMOLED устройства са твърде скъпи. Очаква се продажбите на таблети Samsung да намалеят с още 7% през третото тримесечие.
В топ 5 на пазара за таблети попадат още компаниите Lenovo (2,4 млн. броя), Amazon (2,2 млн. броя) и Huawei (също 2,2 млн. броя), сочат данните на TrendForce за второто тримесечие. Забележимо присъствие имат също Asus (800 хил.) и Microsoft (700 хил.).
ПЦ няма да умре но таблетите със сигурност 🙂
Ще станат редки и скъпи устройства като PS4 🙂
Сега е моментът да си спомним апокалиптичните заглавия, вещаещи краха на ПК 🙂