Apple влезе в ролята на догонващ

Спадът при iPhone се обяснява най-вече с проблемите на Apple на китайския пазар

Спадът при iPhone се обяснява най-вече с проблемите на Apple на китайския пазар

Всички прогнози сочат, че 2016-та ще бъде първата година на спад в продажбите на iPhone, при положение, че пазарът като цяло ще продължи да нараства, пише Barron’s, позовавайки се на данни от Canalys.

Apple изостава технологично дори от китайските си конкуренти, е мнението на анализаторите. Компанията ще трябва да догонва, ако иска да се остане в надпреварата.

Очаква се през настоящата година да бъдат продадени 1,4 млрд. смартфона, което е с 5% повече спрямо 2015-та. Apple, в същото време, ще завърши финансовата си година през септември с 9% спад на доставките на iPhone. Но през следващата финансова година компанията ще се върне към ръст от 5%.

Данните сочат, че през третото финансово тримесечие, приключило в края на юни, Apple е продала 40,39 млн. айфона, или с 15% по-малко на годишна база. Анализаторите припомнят също, че за първи път от 13 години насам продажбите на iPhone намаляха в периода януари-март.

Новите модели iPhone, очаквани тази есен, няма да помогнат на Apple да спре пропадането през 2016 г., като основната причина за това са проблемите на компанията на китайския пазар, отбелязва Canalys.

Локалните играчи в Китай повишават качеството на продуктите си и предлагат по-изгодни решения. Huawei, Oppo и Vivo лансираха устройства с напреднали възможности на достъпна цена. За сравнение, на iPhone липсват качества като водоустойчивост и безжично зареждане. Apple трябва да догонва конкурентите, категорични са анализаторите от Canalys.

Коментар