Продажбите на телевизори през първата половина на 2016 г. се оказаха най-ниските от седем години насам, сочи нов доклад на анализаторската компания IHS.
В периода януари-юни са продадени 96,82 млн. телевизора, което е с 1,1% по-малко спрямо първото полугодие на 2015 г. Регистрираният от IHS обем на продажбите е най-ниският от 2009 г., когато на пазара бяха доставени 88,4 млн. телевизора.
Като причини за слабия пазар се изтъкват икономическата криза в редица държави от Латинска Америка и отслабването на валутите в страните от Източна Европа. Спадът в Латинска Америка е 17,2% въпреки Олимпиадата в Рио де Жанейро.
Пазарът в Китай също бележи спад, макар и само с 1,7%. В същото време продажбите на телевизори в Европа са нараснали с 5,4%, а в Япония – с над 12%.
Експертите оценяват песимистично перспективите на глобалния ТВ пазар, като прогнозират сериозни трудности, заради световната икономическа криза.