Пазарът на телевизори най-слаб от седем години

Експертите оценяват песимистично перспективите на глобалния ТВ пазар

Експертите оценяват песимистично перспективите на глобалния ТВ пазар

Продажбите на телевизори през първата половина на 2016 г. се оказаха най-ниските от седем години насам, сочи нов доклад на анализаторската компания IHS.

В периода януари-юни са продадени 96,82 млн. телевизора, което е с 1,1% по-малко спрямо първото полугодие на 2015 г. Регистрираният от IHS обем на продажбите е най-ниският от 2009 г., когато на пазара бяха доставени 88,4 млн. телевизора.

Като причини за слабия пазар се изтъкват икономическата криза в редица държави от Латинска Америка и отслабването на валутите в страните от Източна Европа. Спадът в Латинска Америка е 17,2% въпреки Олимпиадата в Рио де Жанейро.

Пазарът в Китай също бележи спад, макар и само с 1,7%. В същото време продажбите на телевизори в Европа са нараснали с 5,4%, а в Япония – с над 12%.

Експертите оценяват песимистично перспективите на глобалния ТВ пазар, като прогнозират сериозни трудности, заради световната икономическа криза.

Коментар