На падащия пазар за таблети две компании имат шансове да увеличат продажбите си. Това са Amazon и Huawei, според нов анализ на компанията TrendForce.
В продължение на много поредни тримесечия пазарът на таблети следва низходяща тенденция, но има и изключения. По всичко личи, че Amazon и Huawei ще завършат годината с растеж, при спад като цяло на пазара от 8,3% в продажбите, които ще възлязат на 154,5 млн. устройства.
Очаква се Amazon да влезе в Топ 3 при таблетите с дял от 7,4%, а догодина да увеличи присъствието до 8,1%. Huawei ще приключи годината с дял от 6,1% и перспектива за нарастване до 7% през 2017 г.
Лидери на пазара за таблети остават Apple и Samsung. През настоящата година iPad ще заеме 26,1%, но през 2017 г. делът му ще намалее до 24,8%. При Samsung ще се наблюдава спад в пазарния дял от 17,4% тази година до 16,9% през следващата.
Lenovo, на която анализаторите отреждат пета позиция, ще завърши текущата година с дял от 6,6%, като ще запази същите позиции през 2017 година, когато продажбите на таблети в световен мещаб ще намалеят с 5,3% до 146,6 млн. броя, според прогнозата на TrendForce.