Tайванският производител Acer очаква продажбите на Aspire One да достигнат 1 милион през септември.
Мини лаптопът на компанията, който се конкурира с Еее PC на Аsustek, беше пуснат на пазара през август.
Tретият по големина в света доставчик на компютри съобщи, че прогнозира да продаде общо 3.8 милиона ноутбука през септември и се готви за по-нататъшен ръст през октомври и ноември, въпреки спада в икономиката. Пласментът на Acer ще бъде стимулиран от интереса към бюджетния нетбук Aspire One, коментират от компанията.
"Вече оценихме август като добър месец, септември ще бъде рекордно висок, така че третото тримесечие ще бъде едно добро тримесечие”, коментира Джей Ти Уонг, президент на Acer, пред Ройтерс.
„Не мисля, че високите цени на петрола и инфлацията ще повлияят на ръста на нашия бизнес”, допълни той.
По-рано вторият по големина компютърен производител Dell обяви изненадващ спад в приходите си за тримесечието и мрачна прогноза, според която технологичният сектор трябва да се готви за орязани ИТ бюджети и икономически слаб пазар в общ план.
Акциите на Acer загубиха 15% за три дни след съобщението на Dell.
Но според Уонг, предвижданата криза не се отнася за Acer, чийто фокус е в потребителския сегмент и сектора на образованието и много по-малко върху корпоративния и правителствения сегмент – поради тази причина компанията ще остане защитена от общия спад.
Оперативната печалба на тайванския производител за периода юли-септември се очаква да бъде „сравнително” по-добра от второто тримесечие, посочи още мениджърът, без да навлиза в подробности.
Oт 23 август, датата на своя дебют, Aspire One e бестселър в Япония – по данни на BCN. Резултатът е за сметка на всички модели от японски топ производители, като NEC и Fujitsu. През последната седмица на август Acer e завзела 14.7% от японския компютърен пазар, преодолявайки Sony и Тоshiba.