Пазарът на литиево-йонни батерии за коли очаква бум

Джойнт венчърът между Bosch и Samsung SDI започна разработване, производство и маркетингово предлагане на литиево-йонни батериии за прилагане в хибридни и електрически автомобили.
SB LiMotive, съвместното предприятие, в което всяка от компанииите има 50% дял, ще погълне общи инвестиции в размер на 300 до 400 милиона долара през следващите 5 години.
Изпълнителни директори на SB LiMotive са мениджъри от двете партньорски компании. Йънгу Парк от Samsung отговаря за финасите, производството и продажбите, а Йоахим Фетцер от Bosch – за инженеринга и качеството.
Съдружниците очакват обемите на пазара за литиево-йонни батерии да нараснат до 3 милиона автмобили до 2015. Седалището на джoйнт венчъра е в Сувон, Южна Корея, с още производствени ресурси в Германия и Корея.
Предприятието на Bosch и Samsung не е единственото, което работи здраво върху производството на литиево-йонни батерии за хибридни и електрически коли. Ener1, компания с централен офис в Ню Йорк, е убедена, че може да намали разходите за литиево-йонни батерии за задвижване на коли с 50%, съобщи нейният изпълнителен директор Чарлс Гасенхаймер пред Ройтерс.
Въпреки че Еner1 не е сключила споразумение с автомобилен производител досега, тя ще подпише две сделки за разработка на батерии тази година, съобщиха оттам.
Ако цената на петрола се задържи $100 за барел, намалението с 50% на разходите за батерия ще стимулира броят купувачи на хибридни коли да се увеличи за по-малко от 2 години, вместо прогнозираните 7 до 8 години, твърдят от Ener1.
Растящото предлагане на литиево-йонни батерии ще се окаже в полза за големите американски градове, особено ако са решили да следват прецента в Бостън. Според нова регулация в града всички таксиметрови компании или еднолични предприемачи на таксиметрови услуги трябва да заменя колите си с хибридни, след като колата стане на 6 години.
Замяната с хибридни таксита ще засегне на само собствениците на коли, но и пътниците. Първата половина измината миля (1 миля – около 1.6 км) с такси в града ще струва $5, и $2.80 – за всяка следваща миля – най-високата тарифа в страната.
Реформата ще спестява на шофьорите по $1000 месечно от разходите за бензин и ще намали вредните въглеродни емисии от такситата наполовина, са изчислили от Бостънската полицейска служба, инициатор на регулацията.

Коментар