Тръгва рекламната сделка на Yahoo и Google

Yahoo потвърди плана си да партнира с услугите на Google за реклами въпреки обществените притеснения, че споразумението може да наруши антитръстовите правила. От октомври Google ще продава реклами, които ще се появяват в резултатите от търсене в Yahoo.
Споразумението е "напълно в рамките на предписанията на закона", според Хилари Шнайдер, изпълнителен вицепрезидент на Yahoo US, цитиран от redorbit.com. И двете компании са се съгласили доброволно да предадат за разглеждане обявения през юни план на американското министерство на правосъдието.
Междувременно, администрацията нае известен бивш адвокат по антитръстови дела, който да й помогне по заплетения казус.
"Това е доброволен процес, в който сме се ангажирали, и смятаме, че ще помогне на Министерството на правосъдието на САЩ да разбере темата", коментираха от Yahoo.
"Отидохме в министерството проактивно и казахме "нека да направим този преглед", твърди съоснователят на Yahoo Дейвид Фило. "Предприехме тези мерки и сме сигурни, че всички страни ще се съгласят, че сделката е добра за конкуренцията в дългосрочен план", добави Фило.
Microsoft, която още е преследвана от спомена на провалената сделка за поглъщане на Yahoo срещу 47,5 млрд. щатски долара по-рано тази година, изрази опасения, че новото споразумение може да ограничи конкуренцията на пазара на реклами при търсене в интернет.
Заедно, Yahoo и Google контролират над 80% от щатския пазар на реклами в търсачки. Yahoo очаква да повиши годишните си приходи до 800 млн. долара в резултат на сделката, която може да се окаже спасителна за компанията, след като цените на акциите й се сринаха до 5-годишен минимум от 17,85 щатски долара, много под предлаганите от Microsoft $33 на акция.
Началната страница на Yahoo скоро ще бъде преработена за първи път от 2006 г. Компанията се отваря и към външни разработчици. Планира също да отвори музикалния си раздел за конкурентни услуги като епълските iTunes и Amazon в близките няколко седмици. Секцията "Новини" ще се захранва с повече местно съдържание.
"Политиката на отваряне е начинът, по който ще отключим сериозна част от актива на Yahoo и ще позволим на разработчиците от цялата мрежа да усъвършенстват Yahoo", заяви Ари Балог, главен технологичен шеф на компанията.

Коментар