Широките монитори вече доминират у нас

Широкоекранните LCD монитори вече изпревариха класическите модели във формат 4:3. Тенденцията в продажбите е ясно отчетлива и на нашия пазар, според Данко Иванов, мениджър продажби и маркетинг на LG Electronics за България.
Бързият преход към новия формат е обусловен от интереса на производителите. Технологичният процес при “wide” екраните е по-ефективен, тъй като “фирата” е много по-малка, което в крайна сметка води до по-ниски цени, разкри мениджърът по време на LG семинар, организиран от дистрибутора Поликомп за търговците на корейската марка у нас.
Освен по-конкурентна цена, широкоекранните дисплеи имат и функционални предимства за потребителите. Така например, операционната система Vista е оптимизирана за “wide” формата.
Съотношението в продажбите в момента е 65:35 в полза на течнокристалните монитори с широк екран, заяви Иванов. Най-търсени са 19-инчовите модели, като до края на годината се очаква производителите да извадят от портфолиото си 17-инчовите дисплеи.
Следващата година най-продавани ще бъдат 21-инчовите LCD монитори, прогнозира мениджърът продажби на LG за България.
Макар в момента да има бум в бизнеса с лаптопи и спад при настолните РС, пред търговците са налице добри възможности за продажба на монитори. Все повече потребители се замислят за покупка на монитор към лаптопа си, който да ползват в офиса и у дома. Масовото навлизане на нетбуците ще засили необходимостта от допълнителен монитор, тъй като този тип лаптопи имат много малък екран.
Актуалната оферта сега е ноутбук плюс монитор, посъветва дилърите Данко Иванов.
Гореща тенденция на пазара е навлизането на мултифункционалните модели, които съчетават компютърен монитор и телевизор. LG лансира с голям успех подобни модели. Те са налични и на нашия пазар чрез дистрибуторите на корейската компания, в частност Поликомп.
В най-скоро време LG ще оторизира фирма Стемо за сервизен център за мониторите си в България, съобщи Данко Иванов. В момента само Мост Компютри сервизира LG дисплеите.

Коментар