Приходи в размер на $9,6 млрд. долара отчете Lenovo за последното финансово тримесечие, бележейки ръст от 4,9% на годишна база. Това се дължи на добрите резултати в бизнеса с PC и мобилни устройства, съобщиха от китайския технологичен гигант.
За цялата фискална 2016/2017 г., която приключи на 31-ви март, приходите на Lenovo възлизат на $43 млрд. долара, което е спад с 4,2% на годишна база.
Брутната печалба на компанията за последното фискално тримесечие бележи спад с 9,8% на годишна база и възлиза на $1,4 млрд. долара. За цялата фискална година спадът е със 7,8% до 6,1 млрд. долара.
Оперативната печалба за четвъртото тримесечие е $74 млн. долара, а за цялата фискална година – $672 млн. долара. Нетната печалба за тримесечието е $107 млн. долара, а за цялата година – 535 млн. долара, което е увеличение с $660 млн. долара на годишна база.
„Въпреки предизвикателствата на пазара през четвъртото тримесечие, Lenovo успя да възстанови позициите си и отбеляза ръст – след пет поредни тримесечия на спад“, коментира Ян Янцин, изпълнителен директор и председател на Борда на директорите на Lenovo.
Той наблегна на новата „тристепенна“ стратегия за дългосрчно развитие и растеж. На първо място в нея e лидерството на Lenovo на PC пазара, който трябва да остане печеливш за компанията. Втората степен се изразява в превръщане на подразделенията MBG (мобилен бизнес) и DCG (дейта центрове) в двигател на ръст. Третата степен е свързана с развитие на облачните услуги.
В региона на Европа, Близкия Изток и Африка (EMEA) Lenovo отчита 5,9% ръст на продажбите през тримесечието, достигайки $2,6 млрд. долара. За цялата година продажбите са на обща стойност $11,2 млрд. долара – понижение с 5,1% спрямо предходната година.
Продажбите в EMEA представляват 27,4% от обема на компанията през четвъртото тримесечие и 26% от обема за цялата година, съгласно финансовия доклад.